Mag je eten en superfoodpoeders meenemen in je koffer in het vliegtuig?

Zoals superfood poeders, hennepzaadjes, chia zaadjes, tarwegraspoeder, noten , kokosolie, gedroogd fruit etc. En zo ja hoeveel?

Toegevoegd na 8 uur:
Het gaat om; van elk zakje of product: 1.
Naar aruba met KLM.
Waar kun je dat zien per land of dat mag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.5K

Antwoorden (2)

Dat hangt er van af waarnaartoe. Dus het land waar je binnenkomt bepaalt of dat mag. Australie alvast niet.

Toegevoegd na 9 uur:
Voor Aruba geldt: Geen planten of plantenproducten. Dus nee, het mag niet. Tenminste geen hennepzaadjes en dergelijke.

Prohibited

• Illegal drugs
• Guns, explosives and ammunition
• Knives and deadly weapons
• Furs
• Precious stones
• Perishable foodstuffs requiring refrigeration
• Plant and plant products
• Foreign soil
• Pets and animals without prior permission
• Dogs, cats, monkeys and parrots from South America
• Meat and meat products
• Counterfeit money and goods
• Pornographic material
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag het wel in je koffer hebben, maar het is de vraag of je het het land mee in mag nemen.
Veel landen doen moeilijk over het invoeren van planten, fruit en zaden.
Als je naar Amerika of Australië zou gaan kan je moeilijkheden krijgen.
Blijf je binnen Schengen, dan geldt vrij verkeer van goederen. Elk ander land: kijk even bij de bepalingen van dat land.