wat is de straf als je als Nederlandse (stagiaire) suriname verlaat zonder (geldig) visum?

mijn visum verloopt op 8 November 2011, nu wil ik blijven in suriname tot 8 Februari 2012. ik wil graag weten wat mijn straf/boete zou zijn als ik dit ga doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Ze zullen je niet echt straffen maar ze zullen het je wel moeilijk gaan maken op Zanderij wanneer je weer vertrekt naar Nederland.
Ze kunnen je nog even flink aan de tand voelen en je misschien wel het vliegtuig laten missen.
Ze doen met de huidige regering wel moeilijker dan een aantal jaren geleden, maar echt straffen....... ik denk het niet.
Maar waarom het risico lopen, ga even naar de vreemdelingendienst in het OW gebouw en verleng je visum, dat moet toch niet zo moeilijk zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De straf is het land uitgezet worden, maar dat kan je ook gebeuren als je tussentijds een controle krijgt.
En je paspoort moet nog en half jaar geldig zijn als je het land verlaat.
Dus als jij daar op wilt gokken...
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo het land uitzetten? Ze weten dat toch niet?
Je loopt toch niet met je paspoort op zak?
anneliez
12 jaar geleden
Hier hoor je ook een ID-bewijs bij je te dragen. Je hebt het bijna nooit nodig, maar wel verplicht.
Zo zou het daar ook wel kunnen zijn, als je in een of andere controle belandt, moet je kunnen aantonen wie je bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dan neem je je Id mee en laat je dus je paspoort thuis :)
anneliez
12 jaar geleden
Werkt niet als je buitenlander bent he, dan moet je pas+visum kunnen laten zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Suriname vraagt niemand daar naar.
Naast problemen bij het verlaten van het land kun je vooral ook problemen verwachten als je weer eens terug wilt komen. Je krijgt dan bijvoorbeeld geen nieuw visum meer.