wat is de straf als je als Nederlandse (stagiaire) suriname verlaat zonder (geldig) visum?

mijn visum verloopt op 8 November 2011, nu wil ik blijven in suriname tot 8 Februari 2012. ik wil graag weten wat mijn straf/boete zou zijn als ik dit ga doen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze zullen je niet echt straffen maar ze zullen het je wel moeilijk gaan maken op Zanderij wanneer je weer vertrekt naar Nederland. Ze kunnen je nog even flink aan de tand voelen en je misschien wel het vliegtuig laten missen. Ze doen met de huidige regering wel moeilijker dan een aantal jaren geleden, maar echt straffen....... ik denk het niet. Maar waarom het risico lopen, ga even naar de vreemdelingendienst in het OW gebouw en verleng je visum, dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

De straf is het land uitgezet worden, maar dat kan je ook gebeuren als je tussentijds een controle krijgt. En je paspoort moet nog en half jaar geldig zijn als je het land verlaat. Dus als jij daar op wilt gokken...

Bronnen:
even google

Naast problemen bij het verlaten van het land kun je vooral ook problemen verwachten als je weer eens terug wilt komen. Je krijgt dan bijvoorbeeld geen nieuw visum meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100