Wat zijn de kosten aan eten ongeveer per maand in Amerika?

Waar zijn de boodschappen goedkoper in Amerika of in Nederland ?

Ik heb het bijvoorbeeld over : Melk kaas vlees brood groenten fruit sigaretten drinken ?

misschien een rare vraag maar omdat ik binnenkort na Amerika wil gaan voor 1 maand dacht ik misschien dat iemand zijn ervaring met mij kan delen

Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou er rekening mee dat de sigaretten daar nog vele malen duurder zijn dan hier (ik meen het dubbele of meer) dus dat hakt er flink in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging: €1,- is $1,27 at the moment!

Het beste antwoord

Ben net terug uit de Steets en de prijzen van boodschappen liggen ongeveer gelijk als in Nederland, wel zijn chips en vooral chocolade een stuk duurder. een zak M&M 's bv is zo $ 5.
Walmart is een prima winkel, de supercenters zijn 24/7 open dus das handig, verder veel Walgreens - soort Kruidvat met supermarkt artikelen, kijk bij de ingang voor het krantje voor coupons. is de nationale sport in Amerika daar kan je ook voordeel pakken. De meeste zijn tot laat open. Kijk voor je vertrekt aan de hand van je postcode waar je bent voor adressen ed. En neem vooral een TomTom mee anders wordt je gek maar das mijn ervaring.
Daarentegen ligt de koers nu zo rond €1 - $0.80 ct.
Een pakje Marlboro was verleden week $5,25 dus dat valt mee, wel als je jeugdig oogt je ID overleggen.
Veel plezier
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt ervan waar je naartoe gaat! New york is wat duurder dan Gemiddeld in Nederland. Maar ga je naar kleinere bevolkte gebieden of buiten centrum van grote steden dan betaal je zeker minder voor eten en drinken als in Nederland.

TIP Elektronische apparatuur is ook stukken goedkoper mocht je dat daar ook willen aanschaffen dan dien je wel rekening te houden met eventuele invoerrechten boven een bepaald bedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze ervaring is dat luxe-artikelen goedkoper zijn, maar dat basale voedingsmifddelen even duur of duurder zijn dan in Nederland.