Kan een gemiddelde student het veroorloven om in (of in de buurt van) San Francisco te wonen?

Ik heb gehoord dat het vrijwel onbetaalbaar is, om daar te wonen. Toch zou ik graag na mijn studie (waar ik nog niet eens mee begonnen ben) in San Francisco willen wonen.

Ik vroeg me dus af of dat eigenlijk wel kan, om als 'beginner' al in zo'n dure stad te wonen. Zouden er misschien mogelijkheden zijn voor studenten om er goedkoop te wonen?

P.s. mijn idee was om in Nederland biologie te studeren en rond het eind van de studie naar San Francisco te verhuizen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Als je dan een greencard en een werkgever hebt die je kan helpen is t wel mogelijk. Je woont dan niet in lombard street maar elke stad heeft zn goedkope wijken.
Ik raaf je aan het met een werkgever te regelen zodat je op een betere plek komt.
En een appartement delen, roomy's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij hebben (de meeste) Amerikaanse universiteiten een eigen campus waar je betaalbaar kan wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een campus is toch voor TIJDENS de studie? Mijn plan was namelijk om hier wel in Nederland te studeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry. niet helemaal goed gelezen. ik dacht dat je een deel van je studie in de usa wilde doen. San Francisco is wel een fantastische stad
Vanzelfsprekend wil je niet te duur wonen. Maar je moet eerst goed onderzoeken welke goedkope wijken echt veilig zijn. San Francisco heeft voor de oudere generatie nog de naam van de FLOWER POWER- en HOMOstad, maar sinds de 70'er jaren is er veel in deze schitterende stad veranderd. Je gaat studeren op de universiteit van San Francisco. Er reeds aangedacht dat er aan de andere zijde van de baai van San Francisco in OAKLAND ook wordt gestudeerd ? Hier zijn ook buiten de campus vele studenten goedkoop gehuistvest. Ik raad je aan om via de website van de(ze) universiteit www.oakland.edu contact te leggen. En als je woning gevonden hebt, maak je dagelijks het fietstochtje (gezond !) over een brug naar San Francisco. Hiermee bespaar je op jaarbasis erg veel geld !