Naast Dublin en Cork zou ik ook Derry niet missen, stad met stadswallen uit de 17e eeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zelf ben ik redelijk weg van Cork. Gezellig vissersstadje!

Toegevoegd na 26 minuten:
http://www.ierland.com/stedenregio.html

Toegevoegd na 27 minuten:
http://www.discoverireland.com/nl/about-ireland/cities/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten Dublin en Cork vond ik Cobh (de stad waar vandaan de Titanic vertrok om de oceaan over te steken...enfin, men weet hoe dat is afgelopen), Kinsale, Sneem en Bantry bay ook leuk. En in het westen Galway en Ennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belfast, vol industrieel erfgoed en moderne geschiedenis.

Toegevoegd na 54 seconden:
voor de gretige minduimers: nee....Belfast ligt niet in de Republiek Ierland...ja...Belfast ligt wel op het eiland Ierland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
~Het kasteel bij het plaatsje Trim is een echt middeleeuws kasteel.De eerste delen zijn gebouwd in de 9e eeuw, waarna het kasteel eeuwenlang heeft doorstaan. Op dit moment staan er bij Trim nog de restanten, die deels gerenoveerd zijn. Je kunt een mooie rondleiding krijgen met een prachtig uitzicht op de directe omgeving. Bij Trim castle is tevens de film Braveheart opgenomen. Je kunt dan ook met de auto een braveheart route rijden.
Je kunt naar Trim met de bus vanuit Dublin, of met de auto. Het ligt ongeveer een uurtje van Dublin city af.(ten noorden van Dublin)

~ Devinish eiland is 1 van de "heilige eilanden" in Ierland. Er bevindt zich een van de mooiste oude kloosters van Ierland, met een bijna perfect zogeheten ronde toren. Het klooster stamt uit de 6e eeuw. Er vertrekt dagelijks, behalve op maandag, een boot vanaf het dorp Tory.

~Funghi is een dolfijn die al jaren en jaren in Dingle rondzwemt. Het is een compleet vrije dolfijn, die soms met zijn dolfijnenvriendjes optrekt. Funghi speelt graag met de boot waar je een tour mee kunt doen. Absoluut de moeite waard, funghi laat zich 9 van de 10 keer zien, en als je hem niet ziet, is de tocht gratis. Een van de leukste activiteiten in Ierland met kinderen, en geweldig voor de vakantie foto's.

~Vlakbij Cork ligt Blarney en de Blarney stone. Het kussen van deze steen brengt geluk volgens de overlevering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stadje Kenmare is piepklein maar prachtig gelegen in het Beara schiereiland.De zee is niet ver.Maar ga niet naar de bib.Ze hebben er werkelijk niets en de dame aan de balie is hilarisch, ze lijkt zo weggelopen uit een onbestaande komische reeks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In alle Ierse steden heb ik genoten, Dublin, Cork Limerick en ga zo maar door.
Maar ook de steden in Ulster, de door Groot Brittannië ingepikte provinsie, zijn zeer de moeite waard.
Loop een een achteraf pub binnen, er gaat een wereld voor je open.