Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik op letten als ik met een peuter(2,5) op (vlieg)vakantie ga?

Het gaat mij om het vliegen, bezig houden enzo. We vliegen 2,5 uur dus niet zo heel lang, maar toch...tips?
En wat mag ik echt niet vergeten mee te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
652

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Wat bezighoudspullen mee. Voor als je vertraging hebt en voor in het vliegtuig. Wat kleurtjes en kleurplaten, een MP3 met kinderliedjes of verhaaltjes, een paar knuffels in de handbagage, een voorleesboek. En een snoepje voor stijgen en dalen.

Goede zonnebrand, pleisters, teken-pen, insectenpen, waterschoentjes voor scherpe steentjes op het strand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is fijn als ze/hij iets te zabbelen heeft tijdens het opstijgen, dat vermindert de oorpijn van de druk, veder een spuugzakje. Veel plezier en sucses!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker nooit gevlogen? Die zakjes zitten al standaard in het vliegtuig in de stoel voor je.
Kinderen houden niet van lang stil zitten. Laat ze eens in het gaanpad lopen. Neem boekjes, spelletjes , etc mee. Het is net een lange autorit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk voor de andere passagiers (not).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Eigenlijk vinden alleen Kinderhaters dat niet leuk, en die zijn er niet zoveel...
Een toevoeging... Met een pen je 06 met landcode op hand schrijven...in geval dat...(of zo'n kettinkje/armbandje) maar als je dat vergeet en je bent op een druk strand..is het wel handig of geschreven op een T-shirt... Als je naar een warm land gaat is een petje waar ook de nek beschermd is tegen de zon handig.
In het vliegtuig vooral zelf relaxed blijven dan blijft je kind vaak ook rustig, als jij 'veilige signalen' afgeeft voelt het kind zich meestal ook veilig of zoekt de veiligheid bij zijn ouder ... Veel plezier en goede vakantie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding