waarom krijg je in Malta chips bij de maaltijd?

Op vakantie in Malta kregen we vaak naturel chips bij de maaltijd geserveerd in plaats van patat, rijst of aardappels. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Malta is heel lang een Britse kolonie geweest. Daardoor zijn er op Malta veel Engelse gewoontes geïntroduceerd en blijven bestaan. Het eten van chips (in Engeland heten ze crisps) is een Engelse gewoonte die door Malta is overgenomen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat het door de Engelsen komt.

Andere antwoorden (1)

In Nederland kennen wij de Maltese aardappels, maar op Malta zelf eten ze vaak geïmporteerde aardappels. Simpelweg omdat er niet veel aardappels geteeld kunnen worden. Het eiland Malta bestaat voor een groot deel uit zandgrond, waar dus geen aardappels kunnen groeien. Van het kleine gedeelte klei komen Maltezers, die naar Nederland worden geëxporteerd én naar Engeland. In Engeland worden er chips van gebakken, om bij de vis te eten.
Op Malta is veel verse vis te verkrijgen, maar dus nauwelijks aardappels. Vermoedelijk dat ze daarom vaak chips serveren in plaats van aardappels.
Amadea
10 jaar geleden
ItisILeClerc
10 jaar geleden
engelse chips zijn geen chips
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Chips worden toch ook van aardappels gemaakt? Hoe kan dit, als er op Malta geen aardappels zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kwestie van misplaats knippen en plakken hier - matig antwoord als je 't mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misplaatst.