hoe spreek je our uit?(engels)

in films enzo zeggen ze altijd 'ouwer' maar volgensmij heb ik ook wel eens gehoord dat ze het uitspraken als 'or'.

Toegevoegd na 3 minuten:
het is dus het eerste , ouwer.
maar geld dat ook voor de amerikaanse uitspraak?

Toegevoegd na 23 uur:
Ik heb hier een voorbeeld (filmpje)
Op 00:52 zegt ze echt "did you get AR little joke" dus niet ouwer.
Dat is wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan, auwer. Zoals uitgelegd bij Antheist.
Maar zowel Engels als US is "ar" het meest gehoord.
De Engelsen leggen dan de uitspraak meer op de r (arrr)
In de US is het krachtiger en korter Àr. (de r hoor je amper)

Het beste antwoord

Het klinkt inderdaad alsof ze AR zegt, maar wel met nog iets ertussen (A E R) het is wel OUR (uitgesproken als OUWER) maar heel snel uitgesproken waardoor het een beetje afgevlakt wordt, oefen zelf maar eens met het steeds sneller zeggen dan klinkt het op den duur net zo (helemaal met een wat amerikaans accent)
In Nederland worden woorden ook "slordig" uitgesproken, helemaal in bepaalde dialecten, soms worden er zelfs hele delen van een woord "ingeslikt"..
Hou het maar gewoon bij originele, dan is je uitspraak voor iedereen het duidelijkste!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ouer :)

Zoals uur in het engels -hour- maar dan zonder h
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
owr

Zo spreek ik het altijd uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als auwer of ar

Toegevoegd na 11 minuten:
Het ligt er ook aan waar je de nadruk op wilt leggen. Als je zegt 'welcome to our house', kun je het wegmoffelen als [ar] omdat de nadruk ligt op welcome en house. Als je de vorige keer bij de anderen hebt gegeten bijvoorbeeld, en ze komen nu bij JOU eten, kun je zeggen 'Welcome to OUR [auwer] house'.
Maar het kan allebei: afhankelijk van het wegmoffelen zoals het volgende antwoord zegt. M'n of mijn, thanks ipv thank you, y'all ipv you all, we'll ipv we will, etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijns inziens het beste antwoord. Zowel Engels als US spreek je het uit als "ar". "Auwer" gebruik je inderdaad als je er erg de nadruk op wilt leggen.
Maar "auwer" is meer de fonetische uitleg van "hour". +
We zijn het in principe allemaal eens over de uitspraak;)
Maar dat kan een dialect zijn of dat er iets snel uitgesproken wordt.
Zoals in het nederlands ook wel eens gebeurd;

Kom maar in mijn huis
Kom maarin mn huis

Snap je me?