Wij willen volgend jaar in de zomer op vakantie naar Amerika wat is een mooie reis en welke organisatie raden jullie ons aan?

We gaan met ze vieren , mijn zoons zijn dan 15 en 17 jaar oud,ik wil er ook voor hun een onvergetelijke reis van maken. We zitten zelf te denken aan een rondreis ,al dan niet met camper

Toegevoegd na 4 uur:
bedankt voor de ideetjes...maar ook nog ideetjes voor de oostkust? New York willen we ook graag heen

Toegevoegd na 4 uur:
bedankt voor de ideetjes...maar ook nog ideetjes voor de oostkust? New York willen we ook graag heen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de reisorganisatie gevonden: Exit reizen http://www.exit-reizen.nl/ Veel succes! :)

Het beste antwoord

Wij hebben dit toevallig dit jaar ook gedaan en zelf ben ik 15 en mijn broer 17. Wij gingen wel met een camper en we hoorde van andere mensen onderweg die wel met een auto van hotel naar hotel gingen, dat ze het toch wel onhandig vonden i.v.m boodschappen, want zonder camper heb je dus ook geen koelkast in je auto. Wij vonden een camper dus wel veel handiger. Enige nadeel was bij la, want daar was het onmogelijk om met de camper naar het downtown te gaan, maar toen gingen we gewoon met het ov, wat ook wel een leuke ervaring was. Wat je dus ook kunt doen, dat je in la begint en daar voor de eerste paar dagen een auto huurt, en daarna verder gaat met een camper. Voor onze reis hadden we exit reizen en vlogen we met united. Dat beviel ons wel goed.
Wij zijn bij veel nationale parken geweest en het was een ontzettend mooie reis. We begonnen bij Las vegas en eindigde daar ook. Dit zijn ongeveer de steden die we hebben gedaan: Las vegas
Zion national park(erg mooie wandelingen)
Bryce(ook prachtig)
Moab(van de bogen)
Monument valley(indianen)
Page( we gingen daar de antilope canyon doen en dat is ook echt een aanrader)
Grand canyon(erg zware maar mooe wandeling gedaan)
Lake havasu(niet zo bekend, maar erg warm en de oude london bridge is daar, dus leuke sightseeing)
Los angelos(wij zijn daar ook bij de universal studios geweest, erg indrukwekend)
San fransisco(persoonlijk vond ik dit de mooiste stad, we hebben ook 1 dag fietsen gehuurd)
Yosemite( ook prachtig met de watervallen)
We hadden ook een paar tussenstops maar dit waren dus de leukste steden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn net terug, mijn pubervolkje heeft het ook prima naar de zin gehad, en we hebben een vergelijkbaar rondje gemaakt.

Andere antwoorden (6)

Ik kan jullie geen rondreisorganisatie geven maar wel een idee om te doen (Dit hebben wij zelf ook gedaan vorig jaar) Jullie zouden een huis kunnen huren zo'n villa van mensen die daar een vakantiehuis hebben. Zeker aan te raden! We hebben daar erg genoten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen wij op vakantie naar Amerika gingen gingen we ook een rondrijs maken zonder camper.
We gin door L.A. San Francisco en las Vegas door nevada Arizona en nog een paar kleine stadjes.
Ik raad wel aan om een auto te huren,
Gr. Nout
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Veel plezier!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit mij volledig aan bij het bovenstaande antwoord van die twee broers. Wij hebben ongeveer de zelfde route gereden met een Camper en de Westkant is geweldig.
vergeet niet door yoshuatreepark en park des arcs te gaan.

Toegevoegd na 2 uur:
de Oostkust is heel anders, ik ben in het zuid-oosten geweest daar vond ik niet zo veel aan, maar je aou b.v. naar de Niagara- watervallen kunnen, dat is wel heel mooi.

Toegevoegd na 2 uur:
Wij zijn via de" witte reizen centrale" uit Hilversum, Altijd goed georganiseerd, maar de camperhuur kun je beter zelf regelen dat is goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn vorig jaar daar de westkust gegaan, de reis die hierboven ook wordt omschreven.
En wij zijn gewoon naar globe gegaan en verteld dat we daar heen wilde en zij hebben toen een een reis samengesteld.
Doe geen georganiseerde reis, dan ben je te beperkt.
Want in principe boekt het reis bureau alleen de vlucht de hotels en de auto.

Wel een paar tips....

Las Vegas minimaal 2 nachten blijven.
Yosemite ook minimaal 2 nachten blijven.
neem een grotere auto dan je denkt nodig te hebben. je maakt waarschijnlijk een rondrit van ongeveer 5000km dus je moet wel lekker zitten.
Lake tahoe is erg mooi en een wintersportdorp ( erg leuk in de zomer)
de meest fijne hotels zijn Best western en Holiday inn express
Met zn 4-en op een kamer slapen is goed te doen
anaheim kan je overslaan. tenzij je naar disney wilt.
San francisco min 2 nachten
Zorg voor een Tom Tom met US kaart
Mulholland drive aanrader
Death valley zou je overkunnen slaan. tis heet en plat.
En hou een boekje bij met je belevenissen, het gaat zo snel.... en je ziet zoveel.
Ga ook zeker de secoia bomen bekijken.
Vraag in de supermarkten Safetrans/ vons een voordeel kaart aan. scheelt weer.

Volgende week gaan we naar de oostkust. ik kan niet wachten, ben verliefd op Amerika geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van een alternatief op Route 66?? Die loopt van Chicago naar Los Angeles en hebben wij zelf 3 jaar geleden gereden. I.p.v. Chicago kun je dan beginnen in New York. Ontiegelijk mooie route met een hoop echte geschiedenis!
Reisorganisatie is heel niet nodig als je zelf een beetje internet-wijs bent. Vliegtickets boek je lekker bij KLM (en ik raad een rechtstreekse vlucht van harte aan) en de eerste plaatsen - Vooral NY - boek je de hotels alvast, maar de rest van de reis kun je heel goed op de bonnefooi doen. Overal zijn motels en hotels voor elke prijsklasse.
Ik wilde zeggen, lees mn blog eens met onze reisverhalen van onze USAtrips, maar Web-log.nl is momenteel offline. Later misschien?? wieltjes.web-log.nl en dan links 2 aparte pagina's over onze reizen.
Als je nog vragen hebt mag je altijd mailen (op blog te vinden, geef ik liever niet hier)

Succes met je plannen en als je gaat; GENIET!!
Bianca
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezoek dit forum eens met allerlei info over vakantie in de VS. De meesten organiseren/reserveren alles zelf zonder reisbureau.

http://forum.verenigdestaten.info/index.php
Utrecht