in welk jaargetijde kun je het best naar China gaan?

mijn ouders gaan binnenkort naar China en ik zou voor ze uitzoeken wanneer ze dat het beste kunnen doen. weet iemand dat? alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Antwoorden (3)

De beste reistijd voor China is april, mei, september en oktober. Voor een reis door een land groter dan heel Europa plan je moeilijk om iedere regenbui heen. In het kort komt het erop neer dat het voor- en najaar de beste reismaanden zijn. De temperatuur is in deze tijd aangenaam, maar stop voor koudere avonden een warme trui in je koffer en vergeet je regenpak niet. Tibet kan vanwege de grote hoogte het best bezocht worden in de zomer omdat de temperatuur dan het meest aangenaam is. Het is er dan warm, droog en zonnig. Aangezien de zomer ook de drukste tijd is, is de beste reistijd mei, juni en september.
fremar
6 jaar geleden
Dat is helemaal afhankelijk van waar je heen wilt. Het is zo'n enorm land dat er verschillende klimaten en tijdzone's zijn waaruit je moet kiezen.

*Noorden - Omdat het ’s winters zeker in het noorden van China behoorlijk koud kan worden, is de beste reistijd voor China van april tot en met oktober.
*Zuiden - Blijf je in het zuiden van China, dan zijn de wintermaanden meestal ook aangenaam.
Er kan trouwens gedurende het hele jaar regen vallen.

Mijdt deze periode
China kent verder drie vakantieperiodes die Golden Week worden genoemd. Ze vallen in februari rondom het Chinese Nieuwjaar, de eerste week van mei en de eerste week van oktober. Vrijwel iedereen is vrij. Miljoenen Chinezen grijpen deze weken aan om te gaan reizen, ...etc. (bron)
Mijdt deze periode, treinen bomvol, miljoenen Chinezen reizen, hotelprijzen gaan omhoog!

In de bron een overzicht van de gemiddelde temperatuur per maand, het gemiddeld aantal zonuren per dag en het aantal dagen per maand met neerslag.
-----Geen jaar is echter hetzelfde.-----
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ga zelf bijna jaarlijks naar China / Hong Kong in de zomervakantie, alleen dat is erg duur inderdaad. Het is er wel lekker warm, maar het kan te veel zijn als je niet aan de 30-graden+ warmte bent gewend.