wat is de beste tijd (uren) om vlieg tickets te boeken?

Een tijdje geleden werd er op TV verteld tussen welke tijden je niet en wanneer je wel online naar goedkope vliegtickets kon zoeken. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (4)

niet tussen negen en vijf. Dit zijn kantoor uren en volgens de statistieken boeken de zakenlui dan Veel vluchten. De vliegtuig maatschappijen gooien dan hun prijzen iets omhoog.

ook erg vroeg of erg laat boeken is goedkoper volgens het programma. eerste stoelen ziin goedkoper omdat ze het vliegtuig moeten vullen. De "middelste" groep betaald iets meer omdat dat de winst is en de laatste stoelen zijn iets goedkoper omdat alles mooi meegenomen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste tijden weet ik niet. Wel de beste dagen. De meeste aanbiedingen starten op dinsdag, woensdag en donderdag. Dit zijn dan ook de dagen dat je de voordeligste tickets kan scoren.

De meeste goedkope tickets zijn ook voor dinsdag, woensdag en donderdag beschikbaar.

Maar denk er aan, dit zijn algemene waarheden en het kan net zo zijn dat jouw ticket in het weekend voordelig beschikbaar is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Traditioneel zijn de vluchten tussen 22 uur en 7 uur het goedkoopst. Afhankelijk van de dag waarop je vertrekt en het toeristische seizoen waartijdens je wil vliegen, schommelen die prijzen wel nog. Probeer daarom een vlucht te boeken dat vertrekt voordat een schoolvakantie begint en terug te keren op de laatste dag ervan. Gezinnen vertrekken meestal in het begin van een vakantie, touroperators weten daarom op voorhand al wanneer de drukste dagen op de luchthaven zullen zijn en wanneer de meeste files op de weg opgetekend zullen worden. Reis je buiten de drukte, op een doordeweekse werkdag? Probeer dan op het einde van het weekend te vertrekken. Businessmensen vertrekken meestal tijdens de week, minder vaak in het weekend. De kans is in dat geval groter dat je dan, op zondag bijvoorbeeld, op een comfortabel uur kan vertrekken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je dan dat je wil weten op welk uur van de dag je het best een vliegticket aankoopt?
Ticket prijzen(naar Amerika) kunnen enorm fluctueren. Ik heb persoonlijk meegemaakt dat de prijs voor een ticket naar Orlando van 997 Euro daalde naar 465 Euro, een dag later waren ze weer notabene 997 euro... Gelukkig heb ik de goedkope geboetk ;-) Mijn advies is dan ook met regelmaat even op diverse site te kijken en je cookies op de computer te deleten voordat er een nieuwe zoek opdracht uitgevoerd wordt. Een leuke anekdote over de ticketprijzen naar de USA vind u hier: http://www.verenigdestaten.info/reisinfo-ticketprijzen-naar-de-verenigde-staten-van-amerika/