Wie weet goedkope overnachtingsmogelijkheden in Nederland en omliggende landen voor een groepje van 10 personen?

We gaan eens per 2 maanden een weekend weg, het gaat doorgaans om 1 nacht (za/zo) en de activiteiten die we ondernemen zijn altijd buiten in de natuur. We maken wel gebruik van trekkershutten of kamperen in de winter, maar dit is vaak lastig i.v.m. beperkte openingstijden van campings in de winter. We hebben niet meer nodig dan een plek om te kunnen slapen. Koken doen we (op branders) zelf (evt. buiten) en bedden en ander comfort is niet perse noodzakelijk (we hebben slaapzakken, matjes etc.) Water daarentegen is wel handig ;).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Amadea
10 jaar geleden
Jeugdherbergen. Ook volwassenen kunnen daar overnachten, als ze genoegen nemen met eenvoud.

Antwoorden (4)

Bel maar eens scouting in de buurt waar je heen gaat. Die verhuren hun gebouwen vaak voor groepen, uiteraard vooral in de schoolvakantieperiodes waarin de scouts er zelf niet zijn.
Matje & slaapzak op de grond in zo'n gebouwtje. Zal een paar euri pppn kosten. Bovendien heb je water, douches, keuken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Vind makkelijk scoutings via bijgaande link
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor het meedenken :). Met scouting zijn we bekend, tot voor kort waren we een scoutinggroep :). Idd een goede manier van overnachten, mits je een scoutinggroep bent (veel clubhuizen, iig de schonere varianten) verhuren niet een niet scoutinggroepen. En je kunt vaak in de weekenden niet gebruik maken van de blokhutten, omdat ze dan -heel begrijpelijk- zelf hun gebouw gebruiken. Maar voor feestdagen die bv. van zo op ma vallen, kan een scoutinggebouw een succes zijn :).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zouden buitenschoolse opvangen (BSO) ook genegen zijn om een weekendovernachting aan te bieden? Die zijn in het weekend juist leeg natuurlijk en hebben water / wc.
Zit er misschien een Stayokay in de buurt? Of een ander hostel? Die heb je toch wel veel in Nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jeugdherberg " Die Loyale" Gentse Steenweg 9990 Maldegem
Moderne kamers met alle comfort. Buiten overdekte BBQ plaats.
22 Kamers 74 Bedden Tel 032 (0) 5071 31 21 Fax (o)50 719070
website www.jeugdherbergen.be/maldegemhtm
Vanaf 19,50€ PP ontbijt en lunch mogelijk
20 Km van Knokke aan zee(Vogelnatuurreservaat "Het Zwin " palend aan Zeeuwsch Vlaanderen Nederland (Sluis) Historische steden Gent 30 km Brugge 17 km
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
camping Oos Heem net over de grens in België bij Maastricht in de buurt. Daar kun je bijvoorbeeld 3 staplaatsen huren vanaf €60,- p/nacht in December. Natuurlijk zijn er nog veel mee mogelijkheden bij campings: Colline de Rabais, Parc la clusure, Jagershof-Kerlinga en Breebos zijn Belgische campings. Märchen camping Naumburg en Hennesee zijn Duitse campings vanaf €45,- p/nacht. de 2 Bruggen en Ijsselstrand zijn Nederlandse campings vanaf €55,- p/nacht. Natuurlijk berekend voor 3 staplaatsen.