Hoe kun je goedkoop naar Australie reizen?

Dus niet een rechtstreekse vlucht want dat is erg duur, maar via bepaalde landen reizen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (3)

Vanaf Amsterdam is Malasian Airlines vaak de goedkoopste naar het verre oosten. Andere goedkope manieren om in zuid-oost Azie te komen gaan vaak via het midden-oosten, denk dan vooral aan Qatar airlines en Emirates. Dit zorgt er echter wel voor dat je weer een paar extra tussenstops hebt. Tussen Zuid-oost Azie en Australie gaan een hoop vluchten van prijsvechters als Jetstar en Airasia. Als je niet al te veel haast hebt en niet aan bepaalde data gebonden bent kun je vaak hele goedkope tickets krijgen, prijzen varieren nogal van dag tot dag, in het weekend is er bijvoorbeeld meer vraag dus zal de prijs hoger liggen. Maandag dinsdag en woensdag zijn vaak de goedkoopste dagen om te vliegen. Het kan soms ook lonen om 1 of 2 dagen een tussenstop te maken om te wachten op een vlucht die een bijv. 100 euro goedkoper is. Het is wat puzzelen en het kan lang duren maar als je goed je best doet kun je voor ik schat zo'n 650euro naar Australie vliegen. Bottomline: hoe goedkoper, hoe meer tussenstops en hoe meer tijd het kost.

Andere tip: zoek via ticketsites zoals cheaptickets.nl, skyscanner.net(is eigenlijk de beste) enz. naar de goedkoopste maatschappij en ga vervolgens op de website van die maatschappij kijken of de ticket nog goedkoper is zonder tussenkomst van zo'n site dat levert af en toe ook nog wel eens wat op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak als je via iran vliegt (kan vanaf nl) is de ticket het goedkoopste.
Maar dit moet je wel willen!
Voor vrouwen is het dragen van hoofddoek op vliegveld verplicht.

Verder heeft cathey pasific ook vaak goede aanbiedingen. Maat die moet je in de gaten houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet waroom maar ik heb altijd op swoodoo (dus in Duits) de goedkopste aanbiedingen gevonden. Probeer het...in mijn geval kan ik vliegtochten over Malaysia of Thailand adviseren. Hadde een super deal met EgyptAir vanaf Duitsland naar Kuala Lumpur. Ik denk met tussenstop in Cairo en Bangkok, maar super cheap, weiniger dan 300€. Ben een halve dag in Kuala Lumpur geweest en ben dan voor ongeveer 200€ met Air Asia naar Melbourne. Dat was in 2015!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar de vraag werd in 2012 gesteld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
klopt, maar als er iemand het nog wil weten voor de toekomst ;)