Ik wil topless zonnen, maar heb vaak het gevoel de enige te zijn. Op welke stranden in NL en Europa wordt nog veel topless gezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
16K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral doen, mag overal van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig net in de telegraaf http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/10340723/__Vrouwen_schuwen_topless_zonnen__.html?p=25,1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Topless zonnen is gelukkig 'uit'! Geen gezicht, die blote tieten op het strand! Wat mij betreft verbieden, of ga lekker naar een naaktstrand. Ik heb echt geen zin om ongevraagd naar iemands borsten te gaan zitten kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let maar niet op maartje, gooi ze maar lekker los hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach man, mensen zeuren, wie vind het nou erg om naar borsten te kijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehh, vrouwen misschien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen die onzeker zijn over hun eigen voorkomen en dan in hun ogen "mooiere" borsten voorbij zien wandelen. En natuurlijk vrouwen in een relatie. Als mannen blote borsten zien dan vergeten ze dat ze een relatie hebben en duiken er gelijk op af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook Uv doorlatende bikini's hoef je ook niet topless ;)

Het beste antwoord

Mijn vriend en ik zijn net terug van een vakantie in Zuid Frankrijk (bij Sete) en daar was ik steeds topless op het strand en ook bij het zwembad op de camping. Op het strand was ongeveer 40% van de vrouwen topless schat ik zo in. Bij het zwembad waren het er minder. Soms was ik echt niet de enige die dat deed. Toch nergens een negatieve reactie gehad of het gevoel gehad dat iemand zich aan mij stoorde. Een keer was ik topless bij het zwembad en werd ik aangesproken door een Duits meisje die me vroeg of ze op de strandstoel naast ons mocht komen liggen, want ze wilde graag "oben ohne" en ze durfde dat niet alleen te doen. Dat begrijp ik dan niet. Als je zo graag topless wilt zonnen, je in een land bent waar dat zo ongeveer is uitgevonden en er een bord met huisregels bij het begin van het zwembad staat waarop nergens staat dat dat niet mag, dan doe je dat toch gewoon?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op alle stranden in NL wordt nog topless gezond en in andere landen ook. Weet niet of het nu nog zo is maar een jaar of 18 geleden mocht je in Rimini in Italië niet topless zonnen. Ik doe het ook altijd maar ik heb ook gezien dat steeds minder vrouwen dat doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was vorig jaar op Rhodos en daar keek niemand er raar van op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ervaar hetzelfde probleem. Zo'n tien jaar terug was het nog vrij normaal om je topje uit te doen op het strand maar tegenwoordig ben je een uitzondering en voel je je daardoor niet bepaald op je gemak.
Mijn oplossing is het naaktstrand of de sauna.
Daar is iedereen gewoon naakt en kun je vrijuit in je blootje zonnen of zwemmen.
De sfeer is er meestal gemoedelijk en rustig en je voelt je er een stuk minder bekeken dan op een gewoon strand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad: naaktstrand, naturistenterreinen en campings.
Sfeer is ok en niemand zal naar je staren. Plus dus.
Topless zonnen mag op de stranden van Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Kroatië, Bulgarije, Roemenië, Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland. In landen als Portugal en Griekenland is het toegestaan topless te zonnen op toerisme stranden. Op de familiestranden die pal aan een stad of dorp liggen is dit niet gewenst.

In Malta is het, behalve bij enkele hotels, niet toegestaan topless te zonnen. In Italië mogen vrouwen wel topless liggen, maar niet topless lopen of zwemmen. Daarnaast is in Italië bij veel zwembaden het dragen van een badmuts verplicht.

In Turkije is topless zonnen op openbare stranden niet toegestaan. Bij toeristische en hotelstranden wordt het wel getolereerd, maar er wordt niet veel gebruik van gemaakt.

Persoonlijk vind ik de regel van Italie wel oke. Wel topless zonnen, maar als je gaan lopen, bikini aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Langs de Franse Riviera zie je het nog veel. Het viel mijn oudste dochter gewoon op hoeveel blote borsten er op het strand van La Grande Motte te zien waren.