Hoelang van te voren moet je aanwezig zijn bij luchthaven Eindhoven om te vliegen met Ryanair nadat je online bent ingecheckt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
35.3K

Het beste antwoord

Vaak staat er bij dat je minimaal 3 uur vantevoren moet inchecken, maar als je dat online hebt gedaan betekent dat niet dat je 3 uur vantevoren aanwezig hoeft te zijn. In sommige gevallen is dat wel handig, bijvoorbeeld als er kans is op vertragingen of uitgebreide security scans.

Omdat het meestal niet druk is hoef je er wat minder rekening mee te houden dat het lang duurt voordat je door de douane bent, maar je bagage moet wel ingeladen worden.

Als je alleen handbagage meeneemt kan je ook wel later aankomen, maar je moet wel oppassen. Als een budgetmaatschappij iets eerder weg kan en jij bent nog niet officieel geregistreerd (omdat je geen bagage afgeeft), dan staat niets ze in de weg om weg te gaan. ik heb dit al eens meegemaakt.

Je kunt dus het beste niet te laat aankomen. Dus meestal rond 1,5 uur vantevoren je bagage afgeven op korte vluchten is vroeg zat.

Toegevoegd na 3 minuten:
De regels zijn in ieder geval

- vanaf 2 uur van tevoren bagage afgeven tot uiterlijk 40 minuten voor vertrek (let er wel op dat het vertrek ook een kwartier vroeger kan zijn)
- minimaal 30 minuten voor vertrek bij de boarding gate moet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang je geen bagage incheckt en je boarding pass zelf al hebt kan je in principe zo laat als je wilt aankomen. Ik ben eens goed laat geweest waar ik zo door kon lopen naar de gate. Ik kan dit absoluut niet aanraden om te doen, maar het is een mogelijkheid.

Zeker in de zomer moet je rekening houden met extra drukte, zeker in Eindhoven waar de controle niet heel groot is en iedereen door die ene deur moet zou ik minstens een uur voordat de gate opent proberen aanwezig te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt niet op elk moment nog aankomen, als je geen bagage hebt afgeleverd kunnen ze zo weg. Als je bagage hebt afgeleverd moet dat er eerst uit en als je op dat moment bij de gate staat is het sneller om je toegang te verlenen. Rekening houden met een uur lijkt me wel een goed advies, het wordt er steeds drukker.