Wat doe je tijdens je vakantie als je ontdekt dat er kakkerlakken zijn?

Je bent een week op vakantie in een vakantiepark. In de overdekte plaza tussen de restaurantjes, barretjes, snackbar, supermarkt, zwembad, winkels e.d. zie je op je eerste dag al een grote kakkerlak lopen. De volgende dagen zie je er steeds meer. Tijdens je gezellige avondje op een terrasje ligt er een dode kakkerlak naast je voet. Wat doe je? Zeg je er iets van of vind je het wel best? En als je er wel iets van zegt, laat je het dan bij je zegje of eis je er iets bij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
32.7K

Het beste antwoord

Het ligt er een beetje aan waar je bent.
In Spanje/Canarische eilanden horen ze min of meer bij de inventaris. Het klinkt een beetje overdreven, maar ik heb ze daar ook veel gezien in 4-sterrenhotels. Ze werden wel meteen opgeruimd (gedood werden ze met een of ander verdelgingsmiddel in een spuitbus).
We kregen excuses maar het was gewoon niet te voorkomen daar. De volgende dag zagen we er weer een aantal. Het heeft met name in warme landen niet zo veel met hygiëne te maken. De eigen bewoners kijken er al niet meer naar en het wordt opgeruimd omdat de toeristen dat willen/eisen.

In Nederland of een ander min of meer koud land is het een heel ander verhaal. Daar zou ik direct actie ondernemen en mijn twijfels hebben over het park en de hygiëne aldaar.

Overigens nooit kapot trappen die beesten. Ze stinken nogal en schijnbaar zorg je op die manier ook nog voor verspreiding van de eitjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou er zeker wat van zeggen. En een schadevergoeding eisen voor het gebrek aan hygiene op dat park. Als er niet op gereageerd word, zal ik het nogmaals proberen.
Indien er echt geen gehoor word gegeven aan mijn klacht. Laat ik mijn vakantie niet verder bederven. En dien ik als ik weer thuis ben een schriftelijke klacht op het hoofdkantoor. En bij zo'n toezienhoudend bedrijf avr ofzo. Weet even niet meer hoe het heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bakken en op eten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die zwarte zijn niet lekker heb ik gehoord ; schijn je een ander merk kakkerlak voor te moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bedoelt waarschijnlijk een kakker slak!
Als het in Nederland was zou ik er zeker even melding van maken. Als het in Spanje of die omgeving was : tja, daar horen kakkerlakken nu eenmaal bij het straatbeeld, ze horen thuis in dat klimaat en zijn niet uit te roeien gewoon. Ik heb er een jaar gewoond, en ik kan me geen bar, hotel, pension of cafe herinneren waar GEEN kakkerlaken zaten. Ze zitten trouwens ook gewoon op straat, bij de putten, overal gewoon. Net zoals naaktslakken en pissebedden hier. Niks geen last van, zolang je ze niet in je bed hebt.
Wij gingen ze altijd voeren (buiten) ; moet je zien hoe snel een handjevol kakkerlakken een dropje of marshmallow opheeft ; niet te geloven gewoon !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonde van die dropjes,vooral wanneer ze zacht en zoet zijn!
Kakkerlakken zijn vies, onhygiënisch en ziekteverwekkers

Je kunt er altijd iets van zeggen, dus kenbaar maken dat deze situatie voor jou ongewoon is.
Het zal niet helpen, want ze worden door de "locals"gelaten als een soort "huisdieren"geaccepteerd.

Ze kunnen wel bestreden- lees verdelgd -worden, maar dat betekent dat men "en masse" het probleem moet aanpakken, dus per huis, alle hotelletjes, barretjes etc.
Dit vereist een publieke campagne en iemand die daaraan begint. Dit is niet eenmalig en eist tijd en geld.

Kakkerlakken zijn dol op levensmiddelen.
Kies daarom alleen voor verpakte levensmiddelen(controleer ook de verpakking) en eet alleen iets dat rechtstreeks uit de koelkast of van het vuur af komt.

Spoel je glas om of veeg de randen af voor je eruit drinkt.
Kakkerlakken zijn dol op vitrinekasten(langs de randen zetten ze hun eitjes af) de glazen ruiken muf, afgezien van de bacteriën die je binnenkrijgt.
Denk ook aan je bestek..

Koop een insecticide spuitbus voor je hotelkamer en spuit in alle kieren rondom je bed (wel de kamer nadien luchten)
Een kakkerlak in je oor is afgrijselijk( geen horrorverhaal, dit kan echt gebeuren, zeker bij de kleinere soorten)

Let op dat je ze niet meeneemt in je koffer-vuile kleren vinden ze ook lekker- en was eenmaal thuis alle kleren meteen op 60o C
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kakkerlakken in vakantieparken in Nederland zitten vaak in de plantenbakken in de tropische tuinen. Dit zijn dan Surinaamse of Australische kakkerlakken. Deze kakkerlakken leven in donkere vochtige plaatsen leveren minder gevaar op voor volksgezondheid dan de andere vaker voorkomende soorten als de Duitse en Oosterse kakkerlak