Baggage kwijt door American Airlines, wat nu?

Ik ben op Curacao, en na een overstap in Miami is onze baggage kwijt. Nu zitten we al een week op dit eiland zonder baggage... Ik weet dat baggage pas na 21 dagen vermist wordt opgegeven, maar ik denk dat het niet meer terugkomt... En hoe zit het met de vergoeding van de baggage? Gaat dat per kilo? Maar de kilos van mijn koffers hebben de volgens mij nergens genoteerd ofzo... Is de kans groot dat zo'n koffer in z'n geheel verdwijnt?? of heeft iemand dit ook meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Ga allereerst naar het kantoor van American Airlines.
Ze zitten in het Promenade shopping center.
Maak een regeling voor de kosten die je nu moet maken voor het aanschaffen van eerste levensbenodigdheden zoals verzorgingsartikelen, ondergoed, bovengoed, etc.
Ze moeten dat vergoeden.
Vraag dan de formulieren voor de aangifte van vermissing van je bagage. Je bent wel even aan het invullen.
Als het goed is, is het gewicht van je bagage genoteerd bij het inchecken.
escape
12 jaar geleden
Ik ben vorig jaar 2010 mijn koffer kwijtgeraakt in Rome; bij mij ging het niet per kilo, ze willen de waarde van de bagage weten, ik vloog met Alitalia!

je moet de hele inhoud van de koffer noteren en doorgeven aan de vliegtuigmaatschappij: datum aankoop artikel/ prijs artikel/ en zo veel mogelijk aankoopbonnen opsturen (waarschijnlijk heb je veel bonnen niet meer, maar daar doen ze vast niet moeilijk over)

Ik had mijn bril in de koffer gedaan maar die werd niet vergoed, je wordt geacht om waardevolle spullen in je handbagage te stoppen, de bril kreeg ik uiteindelijk weer een gedeelte vergoed via de reisverzekering;

Verder bijna elke week bellen met vliegtuigmaatschappij om te vragen of de koffer was gevonden, na 21 dagen is hij volgens mij definitief vermist;

Conclusie: het is allemaal een heel gedoe en administratieve rompslomp en heel veel geregel en het geldbedrag valt ook vies tegen want je krijgt de dagwaarde uitbetaald;