Wat betekend boarding time ?

Ik heb tickets ontvangen voor de stoelen die ik online gereserveerd hebt voor in het vliegtuig en heb al ingecheckt.
Maar nu staat er vliegen om 7.00 uur en er staat boarding time 6.00 uur.

Ik snap dit niet moet ikernou om 6 uur zijn of 7 uur zijn ?

Ik weet wel dat ik minstens 2 uur van te voren aanwezig moet zijn maar ik begrijp die boarding time niet .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
18.3K

Het beste antwoord

De boarding time is de tijd dat de gate open gaat, dat is de laatste check voordat je kunt instappen.
Als je op het vliegveld aankomt moet je eerst eventuele ruimbagage inchecken, daarvoor moet je bij de incheckbalie in de rij aansluiten om je koffer af te geven.
Daarna ga je met je handbagage en je paspoort en instapkaart (die je al uitgeprint hebt) door de douane controle waarna je naar de gate kunt lopen die op de instapkaart vermeld staat.
Als je geen bagage in te checken hebt dan kun je direct bij binnenkomst naar de paspoortcontrole doorlopen.
Bij de gate wordt je handbagage gecheckt op verboden waren en zelf moet je door een metaaldetectie poortje.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het heeft geen zin om vóór 6:00 uur bij de gate te zijn, je kan de tijd in het gebied achter de douane doorbrengen in de taxfree-shops en koffietentjes.
Houd wel rekening dat als je bagage in moet checken je wel in de wachtrij moet aansluiten, bij grote drukten kan dat zomaar een half uur duren.
Houd ook de schermen met vluchtnummers in de gaten: soms wordt een andere gate gebruikt dan je op jouw boardingpass afgedrukt hebt. Ook kunnen de stoelnummers op het laatste moment toch nog wijzigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De tijd dat je in moet stappen.
Om 7u ben je te laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boarding time is de tijd die nodig is om iedereen in het vliegtuig te krijgen zodat deze op tijd kan vertrekken. In de bovenste casus betekent dit dat je vanaf zes uur aan boord kunt van het vliegtuig. De tijd dat je vooraf aanwezig en ingecheckt moet zijn hangt per bestemming en maatschappij af. Maar over het algemeen is het verstandig om ruim op tijd aanwezig te zijn vooral in de vakantieperiodes.

Fijne reis.