Waar in de wereld spreken ze nog meer Italiaans?

Behalve Italië.

12 jaar geleden
in: Vakantie
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna elk land heeft wel mensen die italiaans kunnen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ma certo!

Antwoorden (2)

In delen van Zwitserland

Toegevoegd na 1 minuut:
oh en in San Marino uiteraard.
(en ik denk dat er ook in Vaticaanstad veel Italiaans gesproken wordt).

Toegevoegd na 4 minuten:
"Het Italiaans is officiële taal in:
Italië
Zwitserland (Ticino en een klein deel van Graubünden (Grigioni in het italiaans))
San Marino
Vaticaanstad

Het Italiaans is een erkende minderheidstaal in:
Slovenië
Kroatië

Het Italiaans wordt ook gesproken in de volgende buurlanden van Italië:
Frankrijk (Nice/Menton en Corsica)
Monaco
Malta

Vanwege de koloniale banden is er ook een klein aantal Italiaanstaligen in
Libië
Somalië
Ethiopië
Eritrea
Albanië
Dodekanesos (Griekenland)

Het Italiaans is ook een zeer belangrijke taal onder immigranten in veel verschillende landen, vooral de Verenigde Staten, Australië, België, Canada, Duitsland en Argentinië."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Italiaans_(taal)#Italiaanstalige_landen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Bekende Amerikaanse zangers als Frank Sinatra, Dean Martin en Louis Prima waren van Italiaanse afkomst. Bij Louis Prima kon je dat duidelijk merken. Hij zong wel veel in het Engels, maar wel met Italiaanse woorden en zinnen ertussendoor.
Italiaans wordt ook gesproken in Zwitserland en San Marino.
Daar is het een officiele taal. In gebieden die aan Italie grenzen zoals Slovenië en Frankrijk hoor je het ook.
Verder hoor je nog Italiaans in voormalige koloniale gebieden van Italie.