Op films zie ik vaak het het leven van Amerikaanse jongeren. Niet zozeer het feesten maar als je het weer, de huizen en de highschools ziet wordt ...

ik best wel jaloers en zou ook willen dat ik zo'n perfect leven had. Maar in Amerika gaat het echt zo zoals je in films ziet of verbeeld ik me dit alleen maar en gaat het daar nog niet zo luxe aan toe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

In de VS is het verschil tussen rijk en arm veel groter dan in Nederland. De jongeren die je ziet in de films (en in de series op Nickelodeon en MTV) horen bij het hele kleine bovenkantje van de maatschappij.

Reken er maar rustig op dat er in de VS heel veel mensen zijn die het heel veel rotter hebben dan jij hier in Nederland. Maar die zijn nu eenmaal niet zo interessant voor een leuke zwijmelfilm of een stoere reportage over de ongelofelijke feesten die mensen houden als ze 16 worden. Laat je niks wijsmaken, die films en series zijn minstens zo nep als een gemiddelde aflevering van Star Trek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat lijkt maar zo... In Nederland gespeelde films lijken toch ook mooier dan in het echt ;)

En of het "leven" daar beter is valt nog te betwijfelen, de gezondheidszorg, etc. is er minder goed geregeld, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het zit wel heel anders met kosten, je moet zelf voor alles zorgen, genoeg geld overhouden voor als je ziek wordt, verzekering is anders. Maar dat hebben je ouders natuurlijk alleen :) verder heb ik zelf ook wel een beetje dat het er in films geweldig uit ziet om daar te wonen, maar kdenk da get wel mee valt hoor. Zelf ga ik over een tijdje waarscheinlijk emigreren naar Boston, dus jaa ik zal zien :) maar in nederland is het sowieso veel veiliger, geen wapens en minder criminaliteid, in amerika rond de grote steden zijn wijken waar de criminelen zitten en waar de politie niet durft te komen... Maar verder denk ik idd dat het vet leuk is daar!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult vast weleens gehoord hebben van de "American dream". In de VS telt succes, en als je geen succes hebt tel je eigenlijk niet helemaal mee. Het lijkt er bijna op, of er in de VS maar 2 soorten mensen bestaan. Mensen die het hebben gemaakt, en mensen die het niet hebben gemaakt.

Natuurlijk zijn er genoeg films die de realiteit weergeven, zoals het werkelijk is in de VS, maar vaak zijn films ook bedoeld om lekker weg te dromen. Die films gaan niet over mensen die bijna gedwongen worden om mee te doen aan al die luxe en al dat consumeren. Als je er niet aan meedoet, hoor je er eigenlijk niet bij. Er is geen land ter wereld waar mensen zoveel schulden hebben als in de VS. Mensen moeten wel, om mee te kunnen doen.

De films die jij ziet, gaan niet over mensen die 2 banen hebben, om hun hypotheek te kunnen betalen, mensen die in risicovolle aandelen moeten beleggen, om later pensioen te hebben, mensen die een zeer karige bijstandsuitkering hebben en zijn aangewezen op particuliere initiatieven, om te kunnen eten, en mensen die hun behandeling in het ziekenhuis uitstellen omdat ze geen geld hebben.

Als je jong, ondernemend, en gezond bent en je wilt keihard werken, dan kun je in de VS miljonair worden. Heb je een van deze eigenschappen niet, of in mindere mate, dan kun je beter in Nederland wonen.

Verkijk je er dus niet op. Want wat je ziet is echt alleen een droom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een prima "Mesher " antwoord ! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Goldenten! Je hebt het goed gezien. Een typisch "Mesher" antwoord.
De meeste antwoorden hier, worden door mijn secretaresse gegeven, maar dit antwoord had ik helemaal zelf bedacht ;-)
Er drie en een half jaar gewoond hebbend, kan ik je verzekeren dat wat je in de films ziet heel weinig overeenkomst vertoont met de werkelijkheid.
Onveilig heb ik me nooit een moment gevoeld, criminaliteit wordt veel strenger aangepakt (de politie staat daar werkelijk ten dienste van de burger). Wel verdient het aanbeveling gezond te zijn en werk te hebben, dat is zonder meer waar.
Er is wel éen groot verschil: de mensen zijn er veel aardiger en hartelijker dan in Nederland.
13 jaar geleden
In Amerika is het echt niet allemaal "vet leuk". De sociale voorzieningen zijn vaak ver beneden peil. Het arme deel van de bevolking, en dat is een aanzienlijk deel, wordt niet voldoende geholpen, men leeft veelal van dag tot dag, juist omdat de voorzieningen niet bijzonder zijn. Ook daar zijn ongelofelijk veel werklozen en als je eenmaal werkloos bent, heb je het financieel heel zwaar. De uitkering, die je daar ontvangt, is een schijntje van onze WW.
Als je ziek bent, moet je (zelfs met een verzekering) leven van weinig geld.
In films wordt het leven vaak leuker voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Daarom wordt wel eens gezegd: het is maar een film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerika is zo groot als het Europees continent. Dus zoals de verschillen tussen NL en Spanje, verschillen de Amerikaanse staten ook.

Wat je meestal op film en TV ziet zijn de highschools en universiteiten in California. En dan alleen een geïdealiseerde.

Bij jullie leven ze toch ook niet zoals in Gooise Vrouwen? Nu leef ik toevallig in t Gooi en dan nog is het behoorlijk overdreven.