Bij welke autoverhuur maatschappijen in Californië mag je als 18 jarige een auto huren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

De meeste verhuurbedrijven hanteren een minimumleeftijd van 21.

Maar Budget (bron 1) zegt wel:
Licensee-owned and non-U.S. Location Rentals
U.S. Budget licensee-owned location age rules vary, however most allow a minimum age of 18-24 for a small surcharge. Rules at locations outside of the U.S also may vary." Dus daar zou je kunnen informeren.

Rentawreck.com (haha), bron 2, is wellicht nog een optie:
Usually, Rent-A-Wreck requires renters to be at least 18 years old, but some locations may require a minimum age of 25 years. For consumers under 25, a credit card is usually required for payment and the rental rate may be higher. Please contact the individual Rent-A-Wreck car rental location for their specific age policies.

Verder heb je denk ik het meeste kans om afhankelijk van je locatie in Californië (dat is tamelijk groot) te zoeken naar lokale opties voor verhuur.

Een andere optie is gewoon een of ander oud barrel kopen; dat kan vaak tamelijk goedkoop in de USA, mogelijk nog wel goedkoper dan huren als je er een tijd blijft. Als je daar familie of vrienden hebt zitten kun je ook vragen of die er eentje voor je ritselen.

Zorg sowieso voor een "internationaal rijbewijs", dat is een flodderig boekje dat je voor iets van €30 (?) bij de ANWB haalt. Dat gaat helpen bij verhuur, koop, contact met politie etc., dat wil je echt hebben.

Denk er ten slotte nog aan dat vrijwel alle auto's in de USA een automatische versnellingsbak hebben en dat ze daar alles in mijlen doen in plaats van kilometers.

Drive safe.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
Redelijk antwoord, maar met je opmerkingen over het "internationaal rijbewijs" ga je echt de mist in. Een gekopieerd en geniet vodje dat ter plekke geen enkele meerwaarde heeft. Het spekt alleen de kas van de ANBW. Geen officiele instantie in de VS die hier iets mee kan of doet. Je moderne NL rijbewijs is al meertalig en dus voldoende voor in de VS.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal niet. Ja, het rijbewijs is voldoende, zeker nu dat het zo'n mooi credit card dingetje is met nota bene Engelstalige woorden erop, maar meerdere autoverhuurbedrijven geven in de voorwaarden duidelijk aan dat een internationaal rijbewijs (inderdaad een vodje op tweedehandsw gebruikt huismerk toiletpapier, belachelijk voor die prijs) nodig is als je een rijbewijs hebt dat niet Engelstalig is opgezet. Anderen zeggen weer dat het enkel aangeraden wordt om bij je te hebben. Daarbij moet je pakken wat je pakken kunt als je 18 bent; de spoeling qua huurauto's is al dun genoeg. Heb jij wel eens een tijdje in Australië rondgereden bijvoorbeeld? Daar ga je bij een grote autoverhuurder met een prachtig nieuw Euro creditcard-rijbewijs echt geen auto kunnen huren; je hebt dan echt een internationaal rijbewijs nodig. En toen de politie me staande hield en ik mijn Euro-rijbewijs gaf kreeg ik een waarschuwing voor het niet kunnen tonen van het vodje, maar ze zeiden dat dat ook een boete van een paar honderd euro had kunnen zijn, zeker als ik mijn paspoort niet toevallig ook bij me had gehad. Eenzelfde ervaring had een familielid in New York. Kortom, je wilt 't gewoon bij je hebben, JA het is een vodje en het zou niet nodig moeten zijn, MAAR je kunt, zeker in Amerika, maar beter alles tot in de puntjes geregeld hebben. Beter neem je geen risico met de USA politie.