wij gaan op vakantie maar de koffers wegen iets meer dan de toegestane 20 kilo tellen ze 1 of 2 kilo te veel mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
15.2K

Antwoorden (8)

De koffers worden bij de incheck nauwkeurig gewogen, je zal voor overgewicht dus gewoon moeten bijbetalen.
Als je dat niet wilt dan zul je wat uit de koffers moeten halen.
Misschien kun je het teveel aan gewicht uit de ruimbagage nog in je handbagage kwijt, die wordt niet apart gewogen maar moet wel aan bepaalde maximum afmetingen voldoen.
Ondanks dit enigszins teleurstellende antwoord toch een prettige vakantie gewenst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stop gewoon iets zwaars uit je koffer in je handbagage. Zorg er wel voor dat het iets is dat mee in je handbagage mag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt heel erg van de vliegmaatschappij af, of je meteen de portemonnee moet trekken bij overgewicht. Hangt ook af van hoe vol het vliegtuig is, hoe flexibel men hiermee is.

Over het algemeen geldt dat je bij de goedkopere tickets van prijsvechters meteen moet bijbetalen, terwijl de duurdere luchtvaartmaatschappijen meestal wat flexibeler omspringt bij niet al te veel overgewicht.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Bij KLM mag je iets teveel erin hebben, 2 a 3 kg, zonder bij te moeten betalen.
De goedkope maatschappijen laten meteen bij betalen.
Haal iets zwaars er uit en stop het in je hand bagage. Als het iets kleins, maar wel zwaar is kan je het ook in je broekzak of jas stoppen. Een handtas/rugzak wordt ook wel eens gewogen. Je jas niet ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zelfs zo dat er maatschappijen zijn die per koffer wegen. Als je met twee koffers b.v. 39 kilo hebt, (dat is dus net onder de 40 kilo) maar in 1 koffer zit 23 kilo en de andere 16 kilo, moet je toch voor de koffer met 23 kilo bijbetalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dit risico niet nemen, zoek nogmaals even uit wat je in je koffer hebt gepropt wel echt nodig hebt. Je kunt ook minder inpakken en dan het op vakantie kopen. Meestal neem je op de terugweg ook nog vakantiekoopjes mee, dan heb je daar ook nog ruimte voor. Vaak trek je niet eens alles aan wat je allemaal mee hebt genomen in je koffer. Vliegmaatschappijen zijn erg strikt met overgewicht. Zie regelmatig dat mensen op het vliegveld alsnog hun koffer moeten uitladen om extra kosten te besparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0,5 kilo is al teveel! maar stel dan alle passagiers 0,5 kilo teveel meenemen dan komt er (356 X 0,5 = 178) 178 Kilo meer bij. voor elke kilo die je meer meeneemt moet je bijbetalen i.v.m meer brandstof

op www.KLM.nl of je website van je luchtvaartmaatschappij die je gekozen hebt kun je meer informatie vinden ook op www.schiphol.com

een fijne vakantie alvast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt echt aan de luchtvaartmaatschappij en zelfs aan de medewerker! Ik ben zo vaak met 3 of 4 kilo gewoon zonder bij te betalen door gekomen. Ook 2 koffers p.p. ipv 1. Ik vlieg meestal met martinair, transavia en de laatste keer met China airlines.

Succes!