Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In sommige situaties kun je in euro's betalen maar in de meeste gevallen niet. Ik neem aan dat het in het algemeen gezien verboden is in Egypte om in euro's te handelen. Als ze dat wel doen dan is het in een zwart circuit. Dus pas op wat je doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In grote steden kan dat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een visa wil op het vliegveld kun je dit in euro's doen en het geld wat ze daar gebruiken zijn egyptische ponden

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je betaald met euro's krijg je altijd wisselgeld terug in egyptische pond en dit is moeilijk na te rekenen. Ook grote kans dat ze je meer vragen dan de waarde. Zou gewoon met hun geld betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op toeristische plaatsen lukt dat wel.
En verder kan je euro;s wisselen in ponden bij een wisselkantoor of bank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb veel dingen met euro's betaald. De excursies, t-shirts, sieraden, fotorolletjes en souvenirs. Ook de drankjes op de cruiseboot. Flessen water die ik in winkels kocht betaalde ik in Egyptische ponden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ja heel zeker te weten kun je met Euro's betalen. De euro is een hele sterke munt en die hebben ze in Egypte dan ook heel graag. Maar vraag wel even of je euro's terug krijgt als ze die hebben krijg je die ook zeker terug. Zorg dat je Euro''s in kleine biljetten bij hebt zodat je gepast kunt betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de toeristische gebieden kan je zowel in euro's als in ponden betalen. Liever geen muntgeld want dat kunnen ze niet inwisselen bij de bank. Overigens kan je bij alle banken pinnen, dus betaal zoveel mogelijk in ponden, dat is voor de mensen daar veel prettiger! Veel plezier in Egypte! Geweldig land!
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding