Hoe krijg je de toestemming van je ouders om mee op vakantie te gaan als zij vinden dat je al genoeg op vakantie bent geweest?

Mijn vriendinnen en ik willen heel graag naar barcelona met zn 3tjes we zijn (17, 16 & 15 jaar oud) en de 2e van 16 wordt daar 17 en die van 15 is bijna 16. Wij willen heel graag op vakantie alleen omdat het heel leuk en gezellig is en we zn volgend jaar zomer al 18! De ouders van mijn vriendinnen vinden het Niet goed, omdat mijn vriendinnen al naar parijs zijn geweest dit jaar gaan naar thailand en gaan ook nog naar schoolkamp en vinden barca onzin verwent en niet nodig. We betalen alles zelf zijn altijd heel braaf en onze ouders vinden het niet onverantwoord. Wat nu!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja ik heb met jullie te doen.
Wat zeg ik, ik heb diep medelijden.
Ik vind dat als je volgende zomer al 18 wordt
dan heb je het recht om minstens al de helft van
de wereld gezien te hebben.
Dan hoef je na je studie alleen nog de andere helft.
Daar heb je dan ook recht op want een studie is
natuurlijk ook weer niet leuk en gezellig en dat is
toch het doel van het leven.

Misschien kun je ze dit vertellen en helpt dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tja, ergens hebben die ouders wel gelijk. Op een gegeven moment is het genoeg. Als je al twee keer per jaar op vakantie gaat en nog eens schoolkamp hebt, ben je voldoende van huis geweest lijkt mij.

Jullie kunnen beter wachten tot jullie allemaal 18 zijn en dan weer samen op vakantie gaan. Als een soort viering van jullie 18e verjaardag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg je er maar bij neer. Jullie zijn nog jong zat om alleen naar Spanje te gaan. Ik zou het ook niet willen. Ik snap wel dat jullie je helemaal geen kind meer voelen, maar het is toch een feit dat jullie alle drie minderjarig zijn, en een zelfs 'pas' vijftien.

Toegevoegd na 10 uur:
Compromis:
Probeer anders eens bij je ouders of je met elkaar ergens in Nederland op vakantie mag. Er zijn genoeg leuke badplaatsen waar jonge mensen graag op vakantie gaan. Dat kost minder, je bent niet zo ver weg (dus voor hun gevoel is het minder gevaarlijk) en je kunt zo bewijzen dat je heus wel een vakantie zonder ouders aan kunt zonder direct vermoord en ontvoerd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar wat wil je dan? Je ouders hebben wel degelijk argumenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maeve heeft helemaal gelijk.
: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie zo lijkt het er wel op hé!
Naar je ouders luisteren, je kan niet altijd alles krijgen wat je wilt. Volgend jaar weer proberen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker meegaan naar Thailand!! Hebben hun niet teveel vakantie gehad volgens die ouders en ben je toch met z'n alle een week weg;).. En ik denk dat je daar nog betere vakantie hebt ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens goed met je ouders praten over waarom zij niet willen dat je gaat. Veel ouders komen namelijk wel eens met rare argumenten, maar als je doorvraagt blijkt daar vaak iets heel anders achter te zitten dan je denkt. Voer dus een open en eerlijk gesprek.

Het geld kan het probleem niet zijn, want jullie betalen het zelf. Dat punt van verwend zijn vind ik zelf onredelijk, tuurlijk jullie gaan veel weg maar je moet toch juist lekker van het leven genieten! Zij hoeven tenslotte niks te betalen. Ik vrees toch dat je ouders het diep vanbinnen wel eng vinden dat hun dochter naar Spanje gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk snap ik wel dat niet alles zomaar mag, maar ik vind dan dat daar een redelijk argument bijhoort. En een argument van jullie zijn verwend vind ik dan niet redelijk, natuurlijk zijn we hier wel verwend met alle reisjes die we maken en mogen we dat ook best wel eens beseffen, maar ik zou zeggen geniet ervan. Als er echter een ander punt is, zoals dat het niet verantwoordelijk is, dan vind ik het wel een redelijk argument. Ik begrijp wel dat je als ouders altijd bang bent dat er iets gebeurd.
Ik vind dat "al genoeg op vakantie geweest" een zeer persoonlijk standpunt. Ik zou zelf het liefst zo vaak mogelijk gaan en zelf dik volwassen irriteren reacties van mensen me mateloos (moet je nou al weer op reis, je bent dit jaar al geweest etc etc, NOU EN ik koop geen dikke dure auto!!!)

Dus uiteindelijk vind ik dat jullie zo vaak moeten gaan als jullie kunnen en willen en kunnen betalen en kunnen regelen, ECHTER nu zijn jullie nog minderjarig en helaas voor jullie hoort daar toch bij dat je ouders sommige zaken sturen en beslissen.

Dus ik denk dat je je hooguit kunt proberen toestemming te krijgen voor iets alternatiefs, bijv dichter bij huis
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ zo kijk ik er ook tegen aan!