De A staat voor het departement waar de de auto vandaan komt.
In het geval van de A kunnen dat er 12 zijn, zie bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat voor 'apprentice'. Als je in Frankrijk je rijbewijs hebt gehaald, moet je nog een bepaalde periode met die sticker rond rijden, iets van een half jaar of een jaar.

Je ziet ook wel eens stickers met een klein en een groot figuurtje op auto's, dat wil zeggen dat die persoon nog geen rijbewijs heeft maar les krijgt van een ouder iemand, een vader, moeder, opa of oma (of tante of wie dan ook). Hoe het legaal in elkaar zit moet ik even opzoeken, maar dat wil het zeggen in ieder geval.

Oftewel, rijdt er zo iemand voor je, let dan wat beter op. Hij/zij kán onverwachte fouten maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
btw, het staat niet op het kenteken, maar op de achterruit.

Toegevoegd na 6 minuten:
In de tweede link vind je trouwens een uitleg van de opbouw van de plaques d'immatriculation (kentekenplaat). Mocht je chrome gebruiken, kun je de site gewoon in het Nederlands lezen, anders worstel je wellicht met het Frans.

Toegevoegd na 6 minuten:
In de tweede link vind je trouwens een uitleg van de opbouw van de plaques d'immatriculation (kentekenplaat). Mocht je chrome gebruiken, kun je de site gewoon in het Nederlands lezen, anders worstel je wellicht met het Frans.

Toegevoegd na 20 minuten:
nu met de juiste links... nog niet genoeg koffie op ;)