Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn kind (13 jaar) is bijgeschreven in het paspoort van zijn moeder. Kan hij naar Engeland zonder begeleiding van zijn moeder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals je hierboven al hebt kunnen zien kan dat niet, hij zal zijn eigen document moeten hebben.

Wat hierboven nog niet vermeldt is, is dat de mogelijkheid tot bijschrijven van kinderen in het paspoort van één der ouders volgend jaar komt te vervallen, dus dan zal hij sowieso een eigen identiteitsbewijs moeten aanschaffen:

"Kind bijschrijven in paspoort vervalt
Vanaf 26 juni 2012 is het bijschrijven van uw kind in uw paspoort niet meer mogelijk. Alle kinderen moeten dan over een eigen reisdocument beschikken. De geldigheid van alle kinderbijschrijvingen en kinderstickers vervalt per deze datum. Het vervallen van de kinderbijschrijving per 26 juni 2012 heeft geen gevolgen voor de geldigheid van uw paspoort. U hoeft dus geen nieuw paspoort voor uzelf aan te vragen."

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/kan-ik-mijn-kind-laten-bijschrijven-in-mijn-paspoort.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar volgend jaar is ie 14 en moet sowieso een eigen ID hebben ;-)

Andere antwoorden (3)

Nee, dan moet hij of zelf een ID-bewijs hebben (waarmee je vrij kunt reizen in de EU+Noorwegen&aantal andere landen), of hij moet bijgeschreven worden bij u, de vader.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat ik me wel afvraag: waarom staat uw kind niet in uw paspoort?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet hij of zij moet een eigen paspoort hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat helaas niet. Beste is om gewoon een ID kaart aan te schaffen. Vanaf 14 is dat sowieso verplicht. Weet het niet zeker,maar volgens mij is dat in sommige gemeenten gratis of iig gereduceerd tarief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet gratis, wel tegen gereduceerd tarief (omdat het je eerste ID-kaart is).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding