Wat bedoelen Japanners als ze achter een naam van een persoon : - SAN toevoegen ?

Bijvoorbeeld Kikaru- san, Yasashiku- san, Matsuko - san , Kumiko - san. :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
12.7K

Het beste antwoord

Dit betekend 'meneer' of 'mevrouw'.

Toegevoegd na 22 seconden:
Het bekende achtervoegsel -san wordt gebruikt als aanspreekvorm voor volwassenen en staat ongeveer gelijk aan onze meneer of mevrouw. Het kan bijna altijd gebruikt worden, ook binnen een wat formelere relatie, bijv. binnen een bedrijf. Dit achtervoegsel -san, wordt bijna altijd achter de achternaam gebruikt. Achter de voornaam kan wel, maar dit gebeurt eigenlijk alleen door directe familieleden.
San wordt ook gebruikt achter een winkeltypeaanduiding om de eigenaar aan te duiden. Bijvoorbeeld een boekenwinkel is 'honya'. De winkelier is dan 'honyasan'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zeg Cindy- san . Brn er al jaren benieuwd naar + Bedankt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, dank je!

Andere antwoorden (3)

san betekent zoiets als Heer, eer-waardig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"San" kan aan een naam toegevoegd worden om een persoon zo op een respectvolle manier aan te spreken.
Japanners zouden het zeggen tegen iemand waar jij "U" tegen zou zeggen, tegen je leraar, je oma, je ouders, een vreemde volwassene op straat, maar ook tegen vrienden en bekenden.
Jongere Japanners gebruiken "San" ook vaak onderling, dit heeft te maken met de trotse, wat afstandelijke omgang die Japanners met elkaar hebben, met veel formaliteiten jegens anderen, waar de kinderen al van jongs af aan mee worden opgevoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit respect,op mijn werk doen ze dat tijdens het buigen zeggen ze san