Zal ik Delhi en Dubai ingaan wanneer ik op deze vliegvelden een tussenstop heb van ieder 9 uur?

Op de terugweg van mijn reis naar Nepal moet ik twee keer 9 uur wachten in Delhi en Dubai. Ik zou dan graag de stad in willen gaan maar ik weet niet of dit slim is. Dadelijk mis ik mijn vlucht, wordt deze vervroegd (weet ik veel). Plus is het dan nodig een visum te laten maken? Want wie controleerd dat? Ik heb zelf wel zoiets van; gewoon doen! Als ik er dan toch ben. Wat denken jullie?

Toegevoegd na 1 uur:
* Edit: ik zie nu een minpunt... ik ben 's nachts in Dubai. Balen. Kom er om 23:45 uur aan. Valt er 's nachts nog iets te beleven of zal ik me daaraan niet wagen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Delhi zou niet zo hoog op m'n lijstje staan : het is een ontzettend drukke, rumoerige armoede-stad, met natuurlijk prachtige tempels, maar de echt mooie dingen, zoals paleizen en de Taj Mahal, zijn te ver buiten de stad voor 9 uur.
Dubai daarentegen is wel leuk om te gaan bekijken, omdat het vliegveld (nog...) heel centraal ligt : zodra het nieuwe opengaat, is dat voorbij. Nu zou je met een taxi binnen 10 minuten aan de Creek kunnen zijn, met de Goudsouk, je kunnen laten varen op een Dhow, en lokaal een hapje eten. Of je zou naar Jumeirah kunnen gaan, naar één van de prachtige shopping malls, en nog een paar uurtjes aan het strand....

Voor Dubai heb je wél een visum nodig, dus regel dat vantevoren.....

Zorg, dat je minimaal 1 1/2 uur voor vertrek weer op de luchthaven bent , want je zult natuurlijk weer door de security moeten. En de afstanden op Dubai kunnen, afhankelijk van waar je vertrekkende vliegtuig staat, groot zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Naar aanleiding van je toevoeging : is dat je 'ticket-tijd'(= dus lokale tijd...) of GMT? Als het lokale tijd is, zou ik me maar vermaken in het enorme duty-free-gebied van de luchthaven, want dan is er hooguit in de bars en de nachtclubs van de grote hotels nog wat te beleven....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké dankjewel! Goede tip. Kun je visum ook op het vliegveld zelf regelen in Dubai?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger kon dat niet, maar ik ben al minstens 4 jaar niet meer in Dubai geweest. Je zou dat dus even moeten informeren....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas lokale tijd.. Heb op de heenweg heenweg ook een redelijke wachttijd in Dubai. Allebei 's nachts. Dan maar vermaken op de luchthaven inderdaad. Dankjewel!
ronron1212
12 jaar geleden
Voor Dubai is geen visa nodig je krijgt op het vliegveld een 30 dagen stempel
http://www.hansrossel.com/reizen-informatie/dubai-arabische-emiraten/reisinfo.htm

Andere antwoorden (2)

India kom je zo en zo niet in zonder visa. Als je het vliegveld wil verlaten moet je altijd door de douane en die controleren de visa afgifte in je paspoort.

Toegevoegd na 3 uur:
dat is dan jammer wat voor Dubai heb je de eerste 30 dagen geen visa nodig.

Toegevoegd na 3 uur:
dat is dan jammer wat voor Dubai heb je de eerste 30 dagen geen visa nodig.

Toegevoegd na 3 uur:
Je hebt toch wel een visa voor nepal hoop ik voor je anders kom je het land niet in

Toegevoegd na 4 uur:
http://www.nepal.nl/vragen.htm

Lees dit dan maar eens
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Serieus!? Dat is wel echt jammer dan.. Visum voor Nepal kan ik op het vliegveld in Kathmandu regelen. Dankje voor je hulp!
Voor India heb je een visum nodig en als je in Dubai naar de binnenstad wilt gaan, zal je met de taxi moeten gaan... die zijn niet zo goedkoop hoor....
Wie controleert je visum? Wat denk je, denk je dat je dat ze in India geen paspoort controle hebben?
Dus ik zou zeggen... niet gewoon maar doen, want het zal je niet lukken....