Naar welk eiland in Griekenland??

Vooral mooie plekken zoals bergen, bruggen en dat soort leuke bezienswaardigheden.
Een strand hoeft niet, maar mag wel.
Het liefst een eiland maar steden zijn ook welkom.

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (6)

Ik ben zelf vorig jaar op het eiland Rhodos geweest en dat eiland wil ik je dan ook zeker aanraden.

Rodos is het op drie na grootste eiland van Griekenland en maakt deel uit van de Dodekanesos. Het is een van de meest oostelijke eilanden die tot Griekenland behoren, strategisch gelegen op slechts een paar kilometer ten zuiden van het Turkse vasteland. Het eiland beslaat 1398 km² en in het jaar 2000 had het 120.000 inwoners.

De haven is zeer mooi. Je kunt een wandeling maken over het Akti Boumbouli, dat tussen de Mandraki-haven en de grote commerciële haven in ligt. Aan het einde van het Akti Boumbouli bevindt zich het St. Nikolaas-fort.

De stad heeft een archeologisch museum, dicht bij de haven. Ook kun je het Grootmeesterspaleis van de Orde bezoeken in de stad. Het paleis van de grootmeester is een interessante mix van een historisch juiste reconstructie en fascistische grootheidswaan. Vooral de uit Kos afkomstige vloermozaïeken zijn zeer bezienswaardig. Verder is er een museum voor volkskunst. en er staan diverse Byzantijnse kerken en Turkse moskeeën door de stad verspreid.

Ik denk dat Rhodos zeker het overwegen waard is, ik heb het daar enorm naar mijn zin gehad. Het eiland is prachtig en bovendien is Rhodos niet extreem duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Santorini, een van de mooie eilanden van de Cycladen.

Santorini, dat het zuidelijkste eiland van de Cycladen is, heeft zijn huidige vorm te danken aan dediverse vulkaanuitbarstingen die hier door de eeuwen heen hebben plaatsgevonden. De rest van het eiland is in de zee verdwenen en aan de randen van de kraters hebben de bewoners later huizen, dorpen en kerken gebouwd. Deze dorpen liggen op ongeveer 300 meter hoogte en het uitzicht op de zee is onbeschrijfelijk mooi. Santorini heeft een fascinerende en tegelijkertijd indrukwekkende geschiedenis.

Bij het naderen van het eiland en het zien van de caldera (krater) en de vulkaan raak je meteen al onder de indruk. Veel romantische toeristen gaan speciaal naar Thira (zo heet Santorini ook) om de schitterende zonsondergang mee te maken. Maar hoe is Santorini verder eigenlijk? Santorini is een niet al te groot (72 km2), over het algemeen droog bergachtig vulkaaneiland met aan de westkust steile rotsen en kliffen. De oostelijke kant van Santorini is vlakker en daar bevinden zich ook de beste stranden van Santorini (Perissa, Perivolos en Kamari). Aan deze kant bevinden zich ook wijngaarden waar beroemde Griekse wijnen geproduceerd worden. Santorini heeft veel bezienswaardigheden en dat zijn vooral de dorpen die op deze steile kliffen liggen.

De hoofdstad Fira en de dorpen Firostefani, Imerovigli en Oia zijn zondermeer fenomenaal. Archeologische ruïnes kunt u in het zuiden van het eiland vinden bij het plaatsje Akrotiri. Ten zuiden van Akrotiri bevindt zich het beroemde Red Beach waar de vulkaan duidelijk zijn sporen heeft nagelaten. Hoewel Santorini erg toeristisch is geworden, zijn er ook een aantal traditionele dorpen waar tradities goed bewaard zijn gebleven, zoals in Megalochori, Finikia, Pyrgos en Mesaria. Santorini ligt ongeveer 70 mijl van Kreta en 130 mijl vanaf Piraeus. De lengte van de kustlijn is ongeveer 70 kilometer. De afstand van het noordelijkste tot het zuidelijkste punt is ongeveer 18 kilometer en maximale breedte van het eiland is maar 6 kilometer.

Eilandhoppen is ook zeker de moeite waard, je kan dan ook andere eilanden zoals Mykonos, Paros, Naxos bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad Rhodos aan! Geweldig eiland en stad. Heerlijk eten, mooi weer, geweldige mensen met gastvrijheid en het ziet er prachtig uit allemaal. Huur 3 dagen een auto of scooter en ga het eiland rond! Geweldige ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kreta heeft alles. Als je centraal gaat zitten is alles met een huurauto goed te doen. Mooie kloof (18km) om door te wandelen en mooie stadjes. Maar ik moet zeggen dat er geen stad in Griekenland (die ik gezien heb) zo mooi is als Rhodos-stad (zeker het oude gedeelte)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Corfu ( KORFOE), vlakbij Albanië waar je overigens een prachtig uitzicht op hebt. Een mooie natuur en goede wegen. Het weer is er natuurlijk gewoon Grieks.

Zowel toeristisch als rustige plekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar Parga (vasteland) gaat kun je alle kanten op, bv. naar de Meteora kloosters, wat écht een belevenis is om te zien; de Zagoria dorpen, waar de Vikos kloof ligt.
Uniek zijn de boogbruggen in deze streek. Het is een prachtig gebied en de mensen zijn er allemaal even vriendelijk en niet verpest door het toerisme.