Hoe kan ik zonder vliegtuig naar Ibiza komen?bijvoorbeeld met de trein en auto?

Ik hou niet van vliegen maar ik wil naar Ibiza,hoe kan ik het op een gemakkelijkere manier met de trein of/en ship er heen komen?
Weet iemand mischien een route voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
9.3K

Antwoorden (5)

Met de Eurolines (de bus) naar Barcelona.
En van daaruit de veerboot nemen.

http://www.eurolines.nl/

Bij de NS een treinkaartje kopen naar Barcelona >>
met de TGV via Parijs.
NS HIspeed.

Je reis boeken met interrail.

http://www.treinreiswinkel.nl/passen_en_interrail/interrail

Toegevoegd na 4 minuten:
En dan zijn er natuurlijk nog allerlei routeplanners, waarmee je je eigen autoroute kan uitstippelen.
http://route.anwb.nl/routeplanner/

Toegevoegd na 5 minuten:
Zelfs de veerboot kun je al plannen.
http://www.aferry.nl/timetable/BarcelonaIbizaIscomarnl.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de trein vanuit NL naar Denia Spanje en dan met de Ferry van Denia naar Ibiza
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer google maps voor een algemeen overzicht er zijn inderdaad wel meerdere routes te vinden en veerboten
misschien is er in barcelona rechtstreeks over te stappen op veerboot ? als je met trein gaat.
maar je ben echt wel 24 uur of meer onderweg vrees ik aangenomen dat je alle verbindingen gelijk goed aansluitend kunt krijgen
en waarschijnlijk is het razend duur
Met 3 uurtje vliegen ben je ook
desnoods slaap middel alla B.A Baracus ?
12 jaar geleden
Je kan met de veerboot naar ibiza vanaf de spaanse plaatsen valencia, denia, barcelona of alicante. Je moet dus eerst met de auto (of openbaar vervoer) naar een van deze plaatsen toe rijden.

Ik raad je echt aan, ook al houd je niet van vliegen, om het toch te gaan proberen. Dat is zoveel makkelijker en soms niet eens heel duur. Zo kan je vanaf dusseldorf en amsterdam rechtstreeks naar ibiza vliegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf hebben wij een tijdje geleden een veerboot van Barcelona naar Ibiza geboekt, en weer retour natuurlijk. Je kunt ook vanuit Denia maar daarvoor moet je een stuk zuidelijker Spanje in. Vanuit Barcelona doet de boot er zo'n 8,5 uur over, vanuit Denia ik meen een uur of drie. Er zijn trouwens ook speciale 'fast ferries'. Met de trein naar Barcelona moet geen probleem zijn, al zul je bij de Frans-Spaanse grens over moeten stappen omdat er in Spanje een andere spoorbreedte is. In eerdere antwoorden staat al voldoende aangegeven op welke manieren je kunt reizen maar ik dacht op deze manier misschien nog wat toe te voegen, met name waar het de duur van de boottocht betreft. Ik heb geboekt via www.directferries.com