waar kan ik zo goedkoop als mogelijk en zo snel als moegelijk een vietnamees visum halen?

Ik ga 22 Juni naar Vietnam, maar ik heb nog een visum nodig. Ik woon in Brussel en gedeeltelijk in Nederland (ver weg van Den Haag). Hoe kan ik zo goedkoop als mogelijk en zo makkelijk als mogelijk een visum bemachtigen.

Het liefst geen gedoe straks op de airport en met amerikaanse dollars te moeten gaan betalen. Maar als me dit 30 euro scheelt bijt ik even door de zure appel.

8 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
paulus811
8 jaar geleden
in elke ANWB winkel kun je het laten regelen. Goedkoop en snel gaan meestal niet samen, dus ver vooraf regelen lijkt me handig.
ronron1212
8 jaar geleden
http://reisinformatie.vietnamjourney.nl/visum-vietnam.html
tinus1969
8 jaar geleden
http://www.visumservice.nl/visum-voor-vietnam-informatie-en-aanvragen

Antwoorden (2)

Voor een reis naar Vietnam heb je een paspoort nodig dat na terugkomst nog 6 maanden geldig is. Ook een visum is nodig voordat je een voet op Vietnamese bodem mag zetten. Er zijn drie mogelijkheden om dit visum te verkrijgen:

1. Je kunt zelf het visum aanvragen bij de Vietnamese Ambassade in Den Haag of Brussel. Je visum komt dan meteen in je paspoort te staan.
2. Je kunt je visum laten regelen door de VisumCentrale. Je betaalt bemiddelingskosten, maar hoeft zelf niet naar Den Haag of Brussel te gaan en in de rij te staan bij de ambassade.
3. Je kunt een autorisatiebrief aanvragen in Nederland of België, waarmee je een ‘visa on arrival’ kunt verkrijgen bij aankomst op de luchthaven in Hanoi of Ho Chi Minh City. Deze autorisatiebrief kun je onder andere aanvragen bij www.visumvietnam.nl.

Het standaard toeristenvisum is maximaal 30 dagen geldig en wanneer je deze via de ambassade regelt kost het visum € 78,- in Nederland en € 90,- in België. Het adres, de openingstijden en het telefoonnummer van de ambassade in Den Haag en Brussel kun je vinden op www.vietnamembassy.nl en www.vietnamembassy.be.
fremar
8 jaar geleden
ANWB en Visumcentrale vallen beide onder CIBT. Zij rekenen hoge prijzen voor de bemiddeling van het aanvragen van het visum. Kijk eens op www.goedkoopvisum.nl