Wat is het beste type woning voor iemand die een maand hier verblijft?

Een vriend uit Amerika komt deze zomer naar Nederland en wil hier een maand blijven. Hij wil wel zijn eigen ruimte hebben. Appartementen zijn echter bedoeld voor langere verblijven en het is onbetaalbaar om een maand lang in een hotel te slapen.

Toegevoegd na 22 uur:
Ik zit er nu aan te denken om hem aan te melden als "huisoppasser", wat blijkbaar een fenomeen is. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hotel ja. Ooit gedacht aan een hostel? Dan kan 'ie nog rondreizen ook. En waarom zou hij niet gewoon in jouw huis kunnen slapen? Heb je daar misschien niet genoeg ruimte voor? Want hij kan jou natuurlijk ook gewoon betalen voor de kosten en moeite. Scheelt een hoop.

Het beste antwoord

Zoek (of bied aan) op marktplaats om op een huis te passen van iemand die lang weg is, of kijk naar particuliere huurhuisjes en spreek een goede prijs af omdat het een maand is. Verder kun je naar stacaravans zoeken op een camping in de buurt.

Jij kent hem en jij zou hem kunnen aanbevelen dus vraag het zoveel mogelijk rond, ook via sociale media. Probeer de maand anders in twee stukken te delen: 2 wk in het huis van iemand en 3 wk in het huis van een ander.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij kan proberen een ruilhuis te krijgen, als hij in de VS op een leuk plekje woont is er vast wel een Nederlander die een maand op zijn huis wil passen. Kijk bijvoorbeeld eens op onderstaande website.
Een ander alternatief is een huisje of caravan in een vakantiepark huren, maar dan zit je vaak overal ver van af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is het een idee om in een B&B (Bed & Breakfast) een kamer te huren, hoeft niet duur te zijn en voor een maand kan er vast wel een leuk prijsje afgesproken worden.

Anders is er her en der nog wel kamerverhuur aanwezig in grotere steden zeker, maar je moet er wel even naar zoeken. Een beetje makelaar kan je daar wel verder mee helpen trouwens.

In nood kun je altijd nog een tent opzetten voor hem op een camping in de buurt! :))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op airbnb vind je veel particulieren die een kamer of hun woning aanbieden. Prijzen zijn er al vanaf 25 euro per nacht (weekprijs ca. 175). Leuke manier om met Nederland kennis te maken.
www.airbnb.nl