Wat is een workation?

Ik zie de jeugd veel vanuit het buitenland werken. Het begrip 'workation' suggereert dat er echter ook sprake is van vakantie. Werk je nu of ben je op vakantie als je aan een 'workation' doet?

een jaar geleden
in: Onderweg
Prijsvrij (kennispartner)
een jaar geleden
Een workation betekent het combineren van werken en vakantie vieren. Je bent tijdens een workation dus aan het werken op je vakantieadres. Zo kun je inspanning ideaal afwisselen met ontspanning. Geschikte hotels voor remote werken beschikken over een rustige en fijn ingerichte werkplek en een goede wifiverbinding.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Bij Workation werk je op je vakantie. Je kan bv dan ook door te werken je vakantie betalen
Inekez1
een jaar geleden
Mensen die gewoon op kantoor of vanuit huis werken, doen dat over het algemeen ongeveer 8 uur per dag. Als je ook 8 uur slaapt per dag, blijven er dus elke dag nog 8 uur over voor andere dingen. Werken en vakantie is dus heel goed te combineren op zo'n manier. Zelfs als je elke dag maar 1 uur op het strand ligt en maar 1 dag per week tijd hebt om lokale bezienswaardigheden te bezoeken, is dat al een behoorlijk vakantiegevoel vergeleken met 'thuis'.

Antwoorden (2)

In feite is het werken niet vanuit het werk of vanuit huis, maar vanuit een lekkere ontspannen omgeving waar je ook op vakantie zou kunnen gaan.
Je kan dan bijv inloggen vanuit een restaurant / hotel / o.i.d. vanuit Frankrijk / Spanje.
Je zou ook kunnen gaan naar de sneeuw ergens in Scandinavië

Voorwaarde is dat je een goede internet verbinding hebt en alles op afstand kan afhandelen.
een jaar geleden
Een workation betekent het combineren van werken en vakantie vieren. Je bent tijdens een workation dus aan het werken op je vakantieadres. Zo kun je inspanning ideaal afwisselen met ontspanning. Geschikte hotels voor remote werken beschikken over een rustige en fijn ingerichte werkplek en een goede wifiverbinding.