Hoe Kan ik mijn Duits een beetje opkrikken?

Is allemaal weggevallen, het kan in vorm van een boek zijn of een site.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Schoolwise.nl is een zeer goede site om te oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

- Meedoen aan de Duitse http://www.gutefrage.net of een forum over een onderwerp dat je interesse heeft.
- Duitse televisie kijken (of Duitse series / films zonder ondertitels.
- Duitse boeken lezen (liefst een boek dat je in het NL al kent, om te beginnen)

Natuurlijk kun je lesboeken, online taalcursussen en woordjessites bekijken, maar niets leert zo snel als de praktijk en gewoon doen ; gewoon luisteren , gewoon lezen, gewoon praten, gewoon schrijven.

Ik leer trouwens ook heel veel door het lezen van Duitse tijdschriften, kookboeken, kranten etcetera. Maar niets gaat zo snel als gewoo een paar gesprekjes links en rechts. Een week vakantie in Duitsland steek je meer van op (als je van de Nederlandse camping afkomt tenminste) dan van een jaar lang lezen en studeren. En eigenlijk geldt dat voor elke taal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Bierrhierr;

Ik kan je aanraden om sites te bezoeken en boeken of tijdschriften te lezen die gaan over onderwerpen die je interesseren, dat houd je langer vol en is ook nog eens leuker. Televisiekijken naar Duitschtalige programma's over onderwerpen die je boeien helpt ook. Ich habe das selbst auch so gemacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij mij goed hielp bij het opkrikken is een luistercursus, hielp bij mij erg goed. Bij mij was er ook veel weggevallen destijds. Voor ook grammaticaal staan er genoeg tips hier lees ik al:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er eens een weekje op vakantie, het is een uitstekend vakantieland. En er is altijd wel iemand in de buurt om een gesprekje mee te voeren. Veel leuker en effectiever kan een taal-opfriscursus niet zijn.
paulus811
13 jaar geleden
kijk eens op www.duits.de voor handig oefenmateriaal op tips. Kijk eens op tv naar de duitse RTL, e.d. of luister op de radio naar WDR . Probeer te begrijpen wat ze zeggen, en als je een woord niet weet, zoek je het op. Zo kun je je duits opkrikken. Of gewoon een cursusje volgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitse mailvriend/vriendin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een weekje Duitse tv gaan kijken, helpt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het gratis Chatnetwerk IRC vind je diverse kanalen waar mensen die Duits willen leren terecht kunnen, je kan dan ook meteen na een vraag gesteld te hebben vaak antwoord terugverwachten, eerst is het spannend om in steenkolen Duits wat te vragen (men kijkt daar niet op spellingsfouten als je geen Duitse achtergrond hebt), binnen enkele weken geef je al zelf antwoord in het Duits aan anderen. Duitse TV kijken is zeker ook een optie, kijk op zondagmorgen dan heb je meestal licht amusement, of in de namiddag, dan heb je ook nog niet van die zware programma's Ik weiger Duits te leren uit een boek en/of cursus, dat is vaak droog en achterhaalt en woorden als moin (mogge) worden daar niet in behandeld. De Duitser zelf maakt zich niet zo druk om verkeerd gebruik van die, der, das en het onderscheid is snel aan te leren, of je moet echt blunders maken zoals das Frau, pas wel op in Zuid Duitsland tref je nog echt de arrogante type Duitsers aan, vermijdt deze types, die zullen wel smakelijk lachen om je versprekingen. De beste manier om je Duits eigen te maken is naar Duitsland te gaan in de aangrezende gebieden van Nederland zoals het Rehinland-Platz en Pfalz, hier spreekt men een goed verstaanbaar Duits en is men vriendelijk. Ik zelf ga al jaren met veel plezier naar een camping in Ediger-Eller omdat daar een mix is van Duitsers, Nederlanders en Belgen. Elk jaar wordt mijn Duits daar beter zonder mij er veel voor in te spannen en heb er zo veel plezier in. Je kunt ook langzamerhand een online krant lezen zoals op http://www.rhein-zeitung.de/startseite.html (ik hoop dat je op goeievraag.nl een url mag gebruiken). Ga niet op politieke of technische fora terechtkomen, want je ziet door de moeilijke gramatica door de bomen het bos niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij heeft het geholpen om veel naar de Duitse TV-zenders te kijken om te wennen aan de klank. Daarna toch eens kijken of er een duitse conversatiegroep in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haalde vroeger voor Duits 3-en en 4-en op mijn rapport. Merk dat bijna dertig jaar later twee dagen in Duitsland reizen al voldoende is om heel veel op te halen. Na enkele trips naar Duitsland spreek ik volgens mij nog beter Duits dan vroeger op school. Dus gewoon naar Duitsland gaan, geen angst hebben om Duits te proberen te spreken en je zult zien dat het heel snel vooruit zal gaan.