is het waar dat koeweit (land) geen rivieren/meren heeft?

ik moet een werkstuk doen over koeweit en had ergens gelezen dat er in koeweit geen rivieren of meren zijn, is dat waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja, dat klopt. Koeweit bestaat voornamelijk uit grindwoestijn en zandvlakten, met slechts hier en daar een heuvel (tot 300 m hoog), enkele sikkelduinen (barchanen) en wat oases. De woestijn wordt van het noordoosten naar het zuidwesten toe hoger. Langs de kust liggen ondiepten en moerassen. De eilanden in het noorden zijn ontstaan door slibafzetting. Koeweit kent geen rivieren of meren.
Amadea