Wat doe/zie je precies als je een bootexcursie doet vanaf Marseille naar de Calanques?

Ik ga een weekend naar Marseille en denk erover om vanuit de haven een excursie per boot te doen naar de Calanques. Maar ik vraag me af of je dan alleen maar op de boot zit of dat je er ook af kunt in bepaalde plaatsen om even rond te lopen etc.. Iemand ervaring hiermee en tips?
Andere tips t.a.v. Marseille zijn ook welkom (anders dan de standaard bezienswaardigheden)!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (2)

Heel simpel gezegd: Je doet varen en je ziet water :)

Je stapt op in de haven aan de kant van Quai des Belges. Vanaf hier vaar je via de Îles du Frioul langs de kust. De boottocht Les Calanques de Marseille à Cassis vaart tot aan de baai van Cassis. Onderweg kom je een aantal prachtige privéstrandjes tegen en heb je prachtig uitzicht op het gebied waar ook veel wandelaars gebruik van maken.
http://www.youropi.com/nl/marseille/activiteiten/boottocht-calanques-8182

Het schijnt erg mooi te zijn. Bij Virtual Tourist krijgt de boottocht 4,5 van de 5 sterren.
http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/France/Provence_Alpes_Cote_dAzur/Marseille-104587/Things_To_Do-Marseille-Les_Calanques-BR-1.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Icard Maritime biedt je een prachtige ervaring aan. Vaar nu langs de Calanques en laat je verrassen door de schoonheid hier van. Drie uur lang varen ze je van Marseille tot Cassis en weer terug. Tijdens de reis zul je verschillende privéstranden passeren.