Ik zoek een leuk dorpje/stadje in de buurt van Zuid-holland, wie heeft tips?

Voor 20 op 21 november zoek ik een leuk plekje om te overnachten en om iets te doen, maar dan niet in de grote bekende steden, juist in de kleine dorpen die niet zo bekend zijn bij de grote massa. In de buurt van Zuid-Holland..
Het zou leuk zijn als er die zondag een gezellige brocante of rommelmarkt is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
7.1K

Antwoorden (10)

Oudewater is een leuk stadje. Hoorde vroeger bij Zuid Holland maar is nu Utrecht, sinds 12970. Je kan er naar de Heksenwaag om je te laten wegen om te zien of je een heks bent (lachen dus, vooral met een groepje) maar of die 's zondags open is weet ik niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, sinds 1970 wilde ik typen. Slip of the finger.

Toegevoegd na 2 minuten:
Schoonhoven is ook leuk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah da's een leuke tip, dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé precies de twee die ik ook wilde voorstellen!
Hoe dichter bij Dordt hoe mooier het wordt.Dus Dordrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond een link over 'Villa Augustus', is dat echt zo mooi?
anneliez
13 jaar geleden
Villa augustus heb ik 2 jaa geleden gegeten, vond het een beetje rommelig maar wel leuk. Denk dat de tuin in de zomer leuker is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dordrecht is prachtig, goeie tip.
Dordrecht is leuk ja, Leerdam vond ik ook leuk , geen idee wat er te doen is dat weekend, google is je vriend
13 jaar geleden
Het plaatsje Ginneken bij Breda is heel speciaal.Ze organiseren elk jaar in december heel sfeervolle evenementen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brielle is een mooi plaatsje: http://www.zuid-hollandse-eilanden.nl/pagina/nl/zuid-hollandse-eilanden/voorne-putten/brielle.php
Willemstad ook: http://www.willemstadtoerisme.nl/
En natuurlijk de oudtse en mooiste stad van Holland: Dordrecht: http://www.vvvdordrecht.nl/

Toegevoegd na 44 seconden:
* oudtste moet oudste zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brielle zeker een aanrader
paulus811
13 jaar geleden
Ik ken Brielle, maar zondag is het nogal doods. Voor zaterdag wel een aanrader.
De B-driehoek: Bleiswijk, Bergschenhoek en Berkel & Rodenrijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is werkelijk niks te zien.
paulus811
13 jaar geleden
Nee, ik ken t een beetje maar vind t er ook niks.
De grote (of liever zeer kleine) onbekende is het dorpje 't Woudt. Dat is echt niet bekend bij de grote massa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katwijk is een leuke, gezellige kustplaats. Niet zo massaal als Scheveningen. Heerlijk om even uit te waaien in deze tijd van het jaar! In Leiden heb je leuke musea o.a. Corpus en Naturalis en er is vast wel een rommelmarkt in de buurt op die dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katwijk/Leiden is zeker leuk en er is altijd wat te doen. Om alles eenvoudig te bereiken is een fiets een aanrader of nog leuker huur een step bij http://www.opdestep.nl. Voor activiteiten klik je op http://www.leidsuitburo.nl/

Dordrecht is ook heel mooi met af en toe markten op zondag maar in tegenstelling tot wat eerder werd gezegd over Dordt luidt het gezegde werkelijk: hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cuijk aan de Maas lijkt me wel leuk ,als je de fiets bij hebt kan je met het veer de Maas over en fietsen op de Mookerhei.Nabij Cuijk ligt Grave een middeleeuws leuk stadje.Boxmeer is ook leuk,en de stad Nijmegen is ook niet ver weg.Zie ook eens op www.langsdemaas.nl