Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bouw ik een fietsenrekje op mijn mountainbike zonder dat het gaat schuren? (voor een fietsvakantie, dus veel bagagen)

Aankomende zomer ga ik met mijn vriend voor de 3e keer op fietsvakantie. Deze keer gaan we een rond door Nederland maken. Van Stramproy /Weert -> Chaam -> Delft -> Driehuis -> Den oever -> Koudum -> Genemuiden -> Garderen -> Culemborg -> Eindhoven -> Stramproy/weert. Het enige probleem is dat de laatste keer had ik mijn mountainbike ook mee , maar het rekje dat ik er op had gebouwd kwam klem te zitten. De spaak van het rek van het draagpaneel naar de as van het wiel kwam in aan raking met de dikte van het wiel. Doordat het achter wiel aan een kant breder is (door de versnelling tandwielen op de as) dan het voor wiel werd de spaak schuin getrokken waardoor het wiel werd geraakt. Weet iemand hier voor een oplossing???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
677

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

steco verkoopt speciale rekjes voor verende voorvorken. ideaal! Alleen weet niet of het precies op een mountainbike past. Dat zou je ff moeten nakijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding