Hoe bouw ik een fietsenrekje op mijn mountainbike zonder dat het gaat schuren? (voor een fietsvakantie, dus veel bagagen)

Aankomende zomer ga ik met mijn vriend voor de 3e keer op fietsvakantie. Deze keer gaan we een rond door Nederland maken. Van Stramproy /Weert -> Chaam -> Delft -> Driehuis -> Den oever -> Koudum -> Genemuiden -> Garderen -> Culemborg -> Eindhoven -> Stramproy/weert. Het enige probleem is dat de laatste keer had ik mijn mountainbike ook mee , maar het rekje dat ik er op had gebouwd kwam klem te zitten. De spaak van het rek van het draagpaneel naar de as van het wiel kwam in aan raking met de dikte van het wiel. Doordat het achter wiel aan een kant breder is (door de versnelling tandwielen op de as) dan het voor wiel werd de spaak schuin getrokken waardoor het wiel werd geraakt. Weet iemand hier voor een oplossing???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

steco verkoopt speciale rekjes voor verende voorvorken. ideaal! Alleen weet niet of het precies op een mountainbike past. Dat zou je ff moeten nakijken.