Waar is er in de zomer veel kans op zon op een zo kort mogelijke afstand van (oost) Nederland?

Ik wil graag op vakantie naar de zon, maar wil met twee kleine kinderen niet lang in de auto zitten. Tips voor leuke campings etc. zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ga naar een. Van de campings in Zoutelande in Zeeland. Gegarandeerd beter weer dan in de rest van NL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Dat klopt, vooral in het begin van de zomer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier in zeeland schijnt altijd de zon :-)

Andere antwoorden (5)

De Waddeneilanden of ergens aan de kust.

Toegevoegd na 20 seconden:
En je hoeft natuurlijk niet in één dag ergens heen te rijden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar Duitsland... In de buurt van Frankfurt. Op de een of andere manier is het daar over het algemeen mooi weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denemarken staat bekend op zijn mooie zomers met veel zon. Ligt net gunstig t.o.v. de langstrekkende depressies. En het klopt: zelf hebben we een prachtzomer in Denemarken meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij lukt dat niet...

Mijn advies: pak de hogesnelheidstrein naar Zuid Frankrijk. Voor kinderen prima te doen (ik heb het zelf ook een paar keer gedaan met 3 kinderen van 2,4, en 6 jaar) Het is beter dan het vliegtuig, want je hoeft niet te wachten bij de incheck en de kinderen kunnen lekker een beetje lopen en spelen in de speciale kindercoupe (bij de ICE trein, maar die gaat naar Duitsland / Zwitserland.

Ondanks dat het snel gaat ben je toch nog wel wat tijd kwijt hoor, maar ja...de vraag was veel kans op zon toch :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de kust van Nederland heb je meer kans op zon dan in het binnenland van Nederland. Op de waddeneilanden drijven veel buien om de eilanden heen. De Duitse waddeneilanden Juist, Baltrum, Langeoog, Spiekeroog en Wangerooge zijn vrijwel autovrij. Zelfs eilandbewoners mogen daar geen auto hebben. Alleen brandweer, ziekenvervoer, enz. gaat per auto.