hebben ze in Tunesië friet?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook in hotels? iemand toevallig een keer in Mehari Hammamet geweest? want wij lussen niet veel en gaan daar heen op vakantie.

Toegevoegd na 19 uur:
ik ben nog een kind dus me ouders regelen de vakantie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lus niet veel, maar ik kan het altijd proberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En in Tunis hebben ze vast wel een MacDonalds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben er ook geen mac gezien...

Het beste antwoord

wij hebben in Tunesie bij het diner in het hotel wel patat gehad als keuze. Ik denk niet dat wij toevallig een hotel met patat hadden maar dat elk hotel dat wel heeft.
In de restaurantjes buiten het hotel durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Wij hebben ook wel buiten het hotel gegeten maar waren toen niet op zoek naar patat en hebben er misschien overheen gekeken. Grote kans dat ze het daar ook wel hebben hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Tunesië is samen met Oezbekistan dehet enige land waar geen friet te vinden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja patat, maar ook een heleboel andere lekkere gerechten die ook zeker de moeite van het proberen waard zijn.

In de Tunesische keuken proef je de invloed van de omringende landen. Tunesië ligt centraal in de Middellandse zee en daardoor zijn er in de gerechten invloeden te vinden uit de Andalusische (combinaties van zoet en zout of zuur), de Turkse (mierzoete desserts) en de Franse (stokbrood, vlees of vis met patat) keuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke dankjewel! ben benieuwd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet beslist eens Tabouleh proberen - dat is zo heerlijk fris ! Ik doe het altijd op een slablaadje, en dan afhappen - YUM ! Vooral tussen de middag, als het buiten op z'n warmst is, en dan zo'n lekker arabisch broodje erbij....
Ik neem aan dat ze daar bij de All-In resorts e.d. wel friet kennen.
McDonald's en Burgerking hebben er in ieder geval beiden geen vestiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Friet is universeel en eigenlijk overal wel bekend en zeker in toeristische landen, persoonlijk zou ik niet aan de friet gaan in het buitenland

Bijna ook iedereen vind friet lekker. Ik moest denken aan het programma 'groeten terug' Zelf zij vonden friet erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen die 'niet veel lussen' er toch op staan om op vakantie te gaan naar allerlei exotische oorden. Blijf dan lekker thuis, waar al het eten bekend is!

Maar goed, gelukkig voor de vraagsteller zijn er tegenwoordig heel veel mensen die 'niet veel lussen' en toch zo nodig naar bijvoorbeeld Tunesië willen, om daar dan vooral niet af te wijken van het bekende. Daarom zul je in veel hotels een buffet vinden met oersaai eten. Vaak niet erg goed uitgevoerd, maar de meeste mensen hebben blijkbaar liever slappe friet dan lekkere couscous. Alleen in een klein verwaarloosd hoekje staan misschien nog wat lokale gerechten voor wie wat avontuurlijker is ingesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in Tunesië hebben ze friet. Ik heb nog nooit een buffet in een hotel meegemaakt in Tunesië waar geen friet was.
Er wordt zeker rekening gehouden met de europese toerist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf eigenlijk al aan hoe het ervoor staat:

" ...want wij lussen niet veel EN gaan daar heen op vakantie".

Waarom ga je in vredesnaam naar een land als Tunesie, als je niet veel lust?
Neem lekker je eigen pindakaas en unoxworst mee, dan zal je niet verhongeren.
Of denk je dat je het zonder friet echt niet gaat redden?
Het tropisch zwembad van Center Parks is net echt tropisch, maar wel gewoon met patat, is dat geen betere optie?

Ik kom net uit Thailand, 3 weken rijst geknabbeld en soms gerechten gegeten waarvan we de naam niet konden uitspreken laat staan verteren. Jammer dan, alles proberen, respecteren en af en toe van verbazing van je stoel vallen hoe lekker een gerecht is!

Het enige dat we niet geproefd hebben waren de gefrituurde kakkerlakken, en dat alleen maar omdat we vanuit Nederland het advies kregen om dit niet te eten omdat de insecten met gif worden bewerkt alvorens ze de frituur ingaan, kankerverwekkend dus.

Probeer je eens open te stellen voor nieuwe smaken en indrukken, dan zul je een leukere vakantie hebben dan wanneer je kieskeurig ieder vorkje gaat beoordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben pas 14 dus ik beslis de vakantie niet .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan nog (ik zou bijna zeggen 'juist dan'!) staat er heel goed advies in de laatste alinea: "Probeer je eens open te stellen voor nieuwe smaken en indrukken, dan zul je een leukere vakantie hebben dan wanneer je kieskeurig ieder vorkje gaat beoordelen." Je vakantie zal er echt een stuk leuker worden als je niet je neus optrekt voor alles wat anders is.