wat is het budget van iemand die heel goedkoop reist in zuid Amerika?

in azie besteedde ik 500 euro per maand en sliep in de meest rottige kamertjes, maar vond dat niet erg. met hoeveel per dag of per maand kan je rondkomen in zuid Amerika. hoe duur zijn de goedkoopste kamertjes en hoeveel betaal je voor een goedkope maaltijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Voor mijn gevoel kun je in Zuid Amerika je niet rondkomen met 500 euro per maand.

Azie ken ik niet, maar Brazilie heel goed.
Brazilie is geen ontwikkelingsland maar een land als Nederland met een lagere levensstandaard.

De prijzen van voedsel zijn erg hoog. Voedsel kost evenveel als hier bij de AH. Ik begrijp niet hoe Brazilianen dat kunnen betalen.
Benzine kost ook evenveel als in nederland.
Een kamer in een pousada zal per nacht 15 euro kosten. Blijf je langer dan zakt de prijs natuurlijk.
Een goedkope maaltijd kost 6-10 euro.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Benzine evenveel als in nederland? Werkelijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope. Brandstof is in Brazilie goedkoper.
"Benzine kost ca. US$ 1.50 per liter en is dus niet duur. " http://www.brazilieonline.nl/autohuur.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yhx c4th, ik kon het al niet geloven!
Rondreizen door Zuid-Amerika is voordeliger dan rondreizen door Europa, maar aanmerkelijk duurder dan Azie.

Het ligt ook aan welke bestemmingen je in Zuid-Amerika bezoekt.
Voor Ecuador, Peru en Bolivia ben je minder kwijt aan onderdak en eten dan in Argentinie en Chili.

Hier wat links waar je misschien wat aan hebt:
http://www.reizeninhetbuitenland.nl/landen/zuid_amerika/

http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/dagbudget-zuid-amerika-t1355.html