Hoe zet ik gegevens van een iPhone 5 over naar een Android telefoon zonder Google Drive?

Mijn oma heeft een nieuwe telefoon gekocht, een Redmi Note 8 T (android). Momenteel gebruikt ze nog een iPhone 5. Toen ik de gegevens van haar iPhone wilde overzetten naar de nieuwe telefoon werd verteld dat daarvoor de Google Drive app op de iPhone geïnstalleerd moest worden om ze met haar Google account de gegevens over te zetten. Echter lukt dit niet. Om de Google Drive app te installeren is minimaal IOS 11 nodig en daar beschikt de iPhone 5 niet over. Nu ben ik dus naar oplossingen gaan zoeken om de gegevens alsnog over te zetten, bijvoorbeeld met iTunes op mijn pc, maar bij alles komt het er op neer dat ik de Google Drive app op de iPhone moet hebben staan. Weet iemand een oplossing waarbij ik de gegevens van de iPhone 5 alsnog over kan zetten naar de nieuwe telefoon?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Telefoons
2.4K

Antwoorden (1)

Hoe zet je al je contacten over van iPhone naar Android?
Heel belangrijk. Want je hebt natuurlijk geen zin om al je 600 contacten te verliezen als je van smartphone verandert. Gelukkig bestaan er verschillende manieren om je adresboek perfect over te zetten van je oude iPhone naar je nieuwe Android. Wat voor jou het beste werkt hangt af van het aantal contacten dat je hebt.
Je hoeft maar een tiental contacten over te zetten.
Als je maar een klein aantal contacten moet overzetten van je iPhone naar je Android, dan kan je die makkelijk e-mailen.

Ga naar het contact dat je wil overzetten naar je Android
Kies Contact Delen > Mail
Voer het Google-mailadres in dat je gebruikt op je nieuwe Android
Open de mail op je Android en open het contact dat je gestuurd hebt
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.