Mijn telefoon heeft typenummer GT i8260. Het kan aan mijn zoektalent liggen maar waar staat GT eigenlijk voor?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook futiele vragen verdienen een serieus antwoord.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://tweakers.net/nieuws/90340/gerucht-samsung-gaat-opgevoerde-versie-galaxy-s4-internationaal-uitbrengen.html
Ik ken GT alleen uit de autowereld, maar misschien gebruikt Samsung deze term om aan te geven dat het een opgevoerde Galaxy S4 is.
Gran Turismo komt uit het Italiaans, in het Frans is het Grand Tourisme, in het Engels Grand Touring of Grand Tourer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor uw reactie. Dat de term GT afkomstig is uit de autowereld is mij bekend maar dat Samsung leentjebuur heeft gespeeld lijkt mij tamelijk vergezocht. Desalniettemin zou u best gelijk kunnen hebben want wat niet kan, is nog nimmer gebeurd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy#Category Nu heeft Samsung een nieuwe nummering voor hun modellen SM-G9xxx

Het beste antwoord

Galaxy Telephone

Galaxy S III - International
GT-I9300
GT=Galaxy Telephone (of Tab)
Dat is de standaard codenaam voor de Galaxy S3, zoals je hem het vaakst tegenkomt.

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/help/gt-stand-gt-i9300-t1907980

Voor de andere afkortingen, specifiek voor bepaalde (Amerikaanse?!) providers:

Galaxy S III - AT&T
SGH-I747
SGH=Samsung GSM Handset

Galaxy S III - T-Mobile
SGH-T999
SGH=Samsung GSM Handset

Galaxy S III - Sprint
SPH-L710
SPH=Samsung PCS Handset

Galaxy S III - Verizon
SCH-I535
SCH=Samsung CDMA Handset

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.phonemore.com/phone/samsung-galaxy-s8-sm-g950f/3232

De nieuwe modellen hebben een andere nummering:

Galaxy S8 = SM G950F
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat het meest voor de hand ligt, blijft dikwijls onopgemerkt. Dat blijkt nu weer het geval. Dank voor het antwoord.