ICloud gegevens wissen Iphone mogelijk zonder wachtwoord?

Ik heb een Iphone van de zaak. Ik ben sinds een aantal maanden werkzaam bij dit bedrijf en heb een Iphone van de zaak gekregen.
Nu is het zo dat deze Iphone van een oud collega was waarvoor ik in de plaats ben gekomen.
Op mijn telefoon stonden al zijn instellingen nog ingesteld. Ook zijn ICloud gegevens in contacten en dergelijke stonden er nog in. Nu wil ik mijn eigen ICloud gegevens invoeren en moet ik zijn account wissen.
Als ik deze probeer te wissen, moet ik vanwege een aantal opties waar een wachtwoord voor vereist is (zoals "Zoek mijn Iphone"), een wachtwoord invoeren. Alleen dit wachtwoord heb ik niet, en mijn bedrijf heeft geen contact meer met deze man (vanwege manier hoe persoon is ontslagen).

Zijn er nog manieren om deze ICloud gegevens te wissen zodat ik mijn eigen gegevens en account kan instellen?? Of zit ik nu aan dit account vast zolang ik deze telefoon heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
12.5K

Het beste antwoord

Aangezien deze iphone waarschijnlijk nog in de lijst van vertrouwde apparaten staat van deze collega staat het handig deze toch even te bellen zodat hij deze phone van zijn lijst kan wissen. dat is toch de eerste beste optie.

Het is toch ook in zijn belang aangezien je nu ook zijn gegevens kan bekijken
en gebruik maken van zijn apps.
het los koppelen van deze iphone maakt dat zijn apps weer beschikbaar worden voor zijn andere toestel (als hij deze heeft tenminste) .
Mocht je in staat zijn in te loggen in zijn apple id dan kan je dat ook zelf doen
vermoed dat dat moeilijk word.

Daarna kan je de iphone geheel herstellen naar fabriekswaarden
(volgens mij alleen via itunes)
je moet dan de stap backup maken overslaan
zodra hij dan weer opnieuw is opgestart kun je jouw apple id koppelen, let wel eventueel apps die op zijn apple id waren aangeschaft verdwijnen dan wel.

let wel een fabrieks reset werkt alleen als je ios 6 of lager hebt
bij het nieuwste ios heb je toch echt de activeringscode nodig

maar als de ex collaga kwaadwillend is kan hij de phone zelfs helemaal blokkeren.
Dus wellicht is het geen goed idee hem hiervan op de hoogte te brengen je brengt hem misschien op een kwade gedachte ?
mocht deze collega dat weigeren of als je dat niet kan of wilt.
Dan is de beste stap dat je even een apple repair store binnen stapt. er even van uitgaande dat het abbo /lease phone is ?
de phone zou dan op jouw bedrijfsnaam moeten staan.
Als het op jouw bedrijfsnaam staat zou het geen groot probleem moeten zijn.
met deze gegevens kun je dan gerust een apple repair winkel binnenstappen.

Let wel dat je ook even de sim code weet anders kan je nadat alles gereset is niet bellen als je nu al elke keer de sim code moet indrukken zal dit in de meeste gevallen gewoon een standaard code zijn 0000 of 1234 of zoiets.

succes
capthavoc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wis alle inhoud en instellingen in het menu Algemeen, instellingen. Je kan je dan opnieuw aanmelden bij ITunes en een account aanmaken op je eigen naam en met je eigen creditcard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als iemand gebruik heeft gemaakt van een Apple product (iPhone iPad iPod Mac etc) en zijn/haar Apple ID er nog op staat ingelogd. En zoek mijn iPhone staat nog aan. Je kunt geen contact leggen met de ex eigenaar van de iPhone dan is het vrij simpel.

Je hebt het aankoopbewijs nodig van de iPhone waarop de volgende gegevens vermeld staan.

- Vermelding Verkooppunt/winkel van aankoop op aankoopbewijs.
- naam of gegevens van het bedrijf waaronder de iPhone is aangeschaft. (Het bedrijf waar je werkt in dit geval)
- imei of serienummer,model,type,kleur van de iPhone waar het om gaat. Afhankelijk van het model dat je bezit kun je dit nagaan.
Achterkant iPhone (kleine cijfers) of simtray lade.
- aankoopbedrag iPhone/abonnement iPhone.

Bel dan naar Apple care 0800 0201581 en leg de situatie uit. Zoek mijn iPhone lock erop/niet jouw Apple ID/geen contact ex eigenaar mogelijk/originele factuur aanwezig.

Geef aan dat je met een technische 2de afdeling wil spreken om je aankoopbewijs toe te zenden om de iPhone unlocked te krijgen binnen enkele dagen.

Kan het weten,heb op Apple support gewerkt en werk nog steeds voor Apple.

Greetz