Maakt het uit met welke adapter ik mijn telefoon oplaad?

Ik heb een oude en een nieuwe telefoon, beide van hetzelfde merk. Bij beide zit een usb-oplader geleverd die je in het stopcontact kunt steken. Echter, bij de nieuwe telefoon zijn de waardes die er opstaan qua voltage en amperage iets afwijkend van de lader die ik al had. Wat voor invloed heeft dit op het opladen? Oftewel: wat is het verschil als ik mijn nieuwe telefoon oplaad met de oude adapter vergeleken met de nieuwe adapter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

als ze er het zelfde uitzien dan wel, ik zou wel even uitkijken dat je tel. niet te warm word!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het voltage hetzelfde is, kan het. Amperage maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je dat eens iets uitgebreider uitleggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amperage kan nooit te hoog zijn, want de telefoon neemt af wat hij zelf af wil nemen (pull). Spanning kan wel te hoog zijn, want dat (push) je. Bij te lage spanning of stroom functioneert het gewoon niet goed, maar dit is niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is duidelijk. Dank.