Stel: ik koop een iPhone prepaid en heb geen 3g dingen of zoiets voor internet. Als er geen Wi-Fi is gaat hij dan automatisch 3g gebruiken?

Nog even duidelijk.
Ik koop een iphone prepaid 32 GB zonder 3G abonnement voor internet. Als ik dan een keer geen Wi-Fi in de buurt heb en ik open de browser gaat hij dan automatisch 3G gebruiken, zo ja hoe zet ik dit uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ja. Dat klopt... In je instellingen..wifi aan..netwerk uit. Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij instellingen is de gegevensverbinding makkelijk uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de iPhone kan je gemakkelijk 3G uitzetten, zodat hij alleen wifi pakt. Ga naar instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiele data uitzetten.

Andere optie is misschien de app Signal Alert, die geeft een seintje wanneer je wifi wegvalt en hij overgaat naar 3G. Heb ik van horen zeggen, dus geen idee of het ook goed werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle bovenstaande antwoorden + dit:
Je kunt ook een apart profiel aanmaken naast je bestaande internet profiel.
Hierin vul de dezelfde gegevens in, alleen verdraai je ze een beetje. Als je dit goed doet (testen!) dan zal de iPhone geen verbinding meer kunnen maken met de provider voor internet (wel voor bellen/smsen) en kost het je niks.
Als je het (goede) 3G profiel ernaast laat staan, kan je makkelijk omschakelen als je toevallig wél internetten wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je biks zelf hebt ingesteld, dan zal je iPhone geen mobiele data verbruiken, simpelweg omdat dat op een iPhone/iPad eerst moet worden ingesteld. Als er toch codes onder het kopje Mobiele data van Netwerk zijn ingesteld. Kun je deze óf verwijderen óf mobiele data uitzetten in het scherm netwerk. Het is makkelijker dan je denkt. Veel succes in ieder geval!