Hoe kan ik bij KPN vaste telefonie de rinkeltijd langer instellen?

Beste lezer,
Mijn telefoon gaat maar 4 keer over en daardoor kunnen wij klanten vaak niet te woord staan. Weet iemand hoe je dus de ringtijd bij KPN vaste telefonie kunt verlengen?
Bedankt!
gr Nan-Wijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
10.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is raar. Een telefoon moet net zo lang overgaan als de beller belt. Heb je een intern telefoonsysteem?
SimonV
9 jaar geleden
Ik denk dat na vijf keer overgaan de voicemail geactiveerd wordt.
Deze instelling is niet te veranderen. http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/informatie/bellen/los-abonnement/extra-opties/voicemail.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat: Wanneer je doorschakelen naar Voicemail bij niet opnemen wilt uitschakelen: bel #61# en hang op
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of bedoel je het aantal keer overgaan? Het uitschakelen van de voicemail lost het complete probleem toch op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste MrTomaat, We hebben geen intern telefoonsysteem. Een handsfree van Panasonic direct aangesloten.
SimonV
9 jaar geleden
Ja, maar ik kan me voortellen dat VS wil dat de voicemail pas na bijvoorbeeld tien kaar rinkelen geactiveerd wordt.
SimonV
9 jaar geleden
Je zou voicemail kunnen uitschakelen en een telefoonbeantwoorder kunnen aanschaffen die wel een langere rinkeltijd toestaat.
SimonV
9 jaar geleden
De Tiptel 309 telefoonbeantwoorder kun je bijvoorbeeld instellen op negen keer overgaan.

Het beste antwoord

Dat ligt niet aan KPN, maar aan de instellingen van het telefoontoestel dat je gebruikt. Je schrijft in een reactie dat dit een Panasonic betreft. Ik heb een willekeurige handleiding voor één van de Panasonic toestellen geraadpleegd, maar het kan zijn dat er in het boekje van jullie apparaat iets anders staat. Heb je dat niet meer, dan moet je even doorgeven om welk type het gaat, dan kunnen wij alsnog de correcte aanwijzingen doorgeven.

Aantal keer overgaan:
U kunt instellen hoe vaak de telefoon overgaat, voordat het de oproep wordt overgenomen door het antwoordapparaat. U kunt 2 tot 7 keer overgaan of “Automatisch” instellen.
“Automatisch”: het toestel neemt op na 2 keer overgaan als er nieuwe berichten zijn
opgenomen of na 5 keer als er geen nieuwe berichten zijn.
1 Klik op het basistoestel op de streepjestoets en kies OK
2 Klik op de pijltjes zolang tot je bij “Antwoordapp.” bent
3 Kies dan voor “Instellingen”
4 Ga met de pijltjes naar : “Aantal Belsign.”
5 Selecteer de gewenste instelling. En sluit dan af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het standaard ingestelde aantal keren is inderdaad vier.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Amadea,
Ik kom er maar nietr uit heb van alles geprobeerd. Het toestel nummer is PNL C1007YA dankjewel
gr Martijn
Amadea
9 jaar geleden
Helaas is daar op internet geen handleiding voor te vinden. Weet je wel hoe je in het menu van de instellingen komt? Je doet het niet met het looptoestel, maar met het basisapparaat.
SimonV
9 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: na vier keer rinkelen schakelt het toestel over naar de telefoonbeantwoorder van Panasonic en niet naar Voicemail van KPN?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, ik heb een medion en zo ging het goed.
SimonV
9 jaar geleden
??? Weer een onbegrijpelijk minpunt? Maar weer eens een compensatieplus zetten.. :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Simon, misschien een "meermin" op de site?

Andere antwoorden (1)

Je dient hiervoor contact op te nemen met KPN.
De rinkeltijd instellen kun je niet zelf doen bij vaste telefonie.