Is het verstandig om een smartphone te kopen via amazon.com?

Ik wil een nieuwe smartphone kopen, het liefst de samsung galaxy s4 mini. Deze kost in Nederland rond de 250 euro, dit vind ik toch iets te duur. Ik ging dus kijken op amazon.com en daar koste hij toch echt een stuk minder. Is het nu dan wel of niet verstandig om daar een smartphone te kopen, en waar moet je dan allemaal op letten? alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
9.8K

Antwoorden (6)

Nee, Amazon.com verzendt deze telefoon niet naar Nederland.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe kan het dat ze het niet naar Nederland sturen dan?
Ritsuka
9 jaar geleden
het is een Amerikaanse site, die versturen vaak alleen naar Amerika. Je kunt sowieso problemen met garantie krijgen volgens mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar je hebt ook nevenvestigingen in Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Japan en China.
Ritsuka
9 jaar geleden
maar dan is het geen .com toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt!
Dat zou ik niet doen! Als je problemen hebt en je wilt je garantie kan het lastig worden!

Het is beter als je een adres in Nederland heb waar je op terug kan vallen.
En daarbij komt, dat je met zo'n 250,- een prima deal maakt mij inziens!
Succes met je keuzen

qua taal van de telefoon maakt het niet uit.. het kan wel zijn dat de Nederlanse netwerken niet worden ondersteund, dat je hoge verschepingskosten betalaald, en je met een Chinese clone te maken hebt (afhankelijk van de prijs) en dat je geen Amerikaanse oplader krijgt (al kun je in Nederland zat andere krijgen)

http://tweakers.net/pricewatch/335625/samsung-galaxy-s4-mini-zwart.html

Succes met je keuze! Ik zou heb in een Nederlandse ¨ẅeb¨ winkel kopen!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is er dan wel een buitenlandse webshop om een smarthphone te kopen, die wel goedkoper is in nederland
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik op op Amazon http://goo.gl/DQF3pd kijk kost hij 277 dollar, dus 215 euro! dan moet hij nog verzonden worden wat met dat gewicht zeker 15 euro kost! op zijn minst! zit je dus al op 230,- Euro! voor 20,- meer heb je geen gezeik heb je gewoon Nederlandse garantie en Nederlandse wet en regelgeving (ben je dus al koper beschermt) waarom zou je voor 20,- zoveel risico nemen? deze webwinkel is goed gekeurd door tweakers.net en door beslist.nl dus betrouwbaar http://goo.gl/2zu9xJ
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of €215,- exclusief verzkosten uit buitenland of €237,- inc verz, kosten uit Nederland ik zou het wel weten Goedkoop is duurkoop, ik heb nu gedonder met me Nexus 5 toestel, ik ben blij dat ik heb in Nederland heb gekocht heb hem al 2 keer ter reparatie moeten aanbieden, stel je eens voor dat dat naar het buitenland moest! alleen de communicatie al! er worden miljoenen van gemaakt fabrieksfouten zitten er zo in leg regel jij maar een ander toestel bij iemand die minstens 2000 kilometer verderop zit!!
Let op: Amerikaanse prijzen zijn vaak zonder BTW. In amerika heeft iedere staat zijn eigen BTW tarief waardoor het voor amazon onmogelijk is dat te tonen.

Ook kan het zijn dat amerikaanse telefoons niet geschikt zijn voor één van de Nederlandse aanbieders. 3g en 4g werken in Amerika en Azië vaak op andere frequenties. Dus telefoonverkopers maken verschillende versies per werelddeel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, Amazon verzendt alleen producten binnen Amerika. Je kunt wel de Europese vestigingen proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, best niet want soms vergeten de verkopers er extra informatie bij te schrijven.

Misschien kan je eens kijken op http://www.dreamphones.be. Daar heeft mijn zus haar gsm gekocht en ze kreeg ook garantie voor 2 jaar.
Als je het niet zo erg vertrouwt, kan je deze pagina lezen: http://www.dreamphones.be/service/shipping-returns/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let goed op garantie en dergelijke. Kan dit via Amazon.com (is volgens mij alleen USA)?

Wanneer het toestel niet werkt of defect raakt heb je een groot probleem. Ik zou het niet aandurven. Betaal liever iets meer en dan weet je ook zeker dat je er een tijdje van kan genieten ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan ook hier prijzen vergelijken. Scheelt weer een hoop centen. http://www.foon4u.nl/samsung/Galaxy-S4-Mini/los