Heeft ieder land 06 bij het mobiele nummer?

Zie vraag, in Nederland begint een nummer bijvoorbeeld met 06-(12345678). Nu heb ik een nummer uit België gekregen met een 04-..... nummer gekregen. Klopt dit of is dit een foutje? Ik snap dat ik nog het landummer moet toevoegen (+32 voor België dacht ik) en de eerste 0 weghalen.
Gr
Maarten

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet bijvoorbeeld met 06 maar altijd in NL. Of +31

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
54.8K

Het beste antwoord

Nee, niet elk land heeft 06 voor de mobiel. Het klopt dat België 04 heeft voor mobiele nummers.

Om te bellen is het dus 0032-4(rest nummer)

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier staat een lijst met alle nummers van alle landen: http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_mobile_phone_number_series_by_country
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank inclusief bron