Bestaat er een telefoon voor dove mensen?

Heb een tante die erg doof is haar man nu in het ziekenhuis dus ze kan niet bellen of als er gebeld word hoort ze dat niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Ja die zijn er. Kijk eens op de website van telefoonsvoorslechthorenden.nl
Er staan veel toestellen en uitleg erbij. Voor je tante zul je er wel eentje vinden. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Communiceren met een horende met een gewone telefoon kan via een telefoontolk. De telefoontolk typt (snel en letterlijk) wat aan de andere kant van de lijn wordt gezegd en dat verschijnt op het beeldscherm van de teksttelefoon. De dove zelf kan gewoon terugpraten.
Als uw tante zeer doof is, dus niet gewoon slechthorend is dit misschien de oplossing.